/ Forside/ Interesser / Helbred / Massage / Spørgsmål
10  mango 110
Massage olie
Fra : Soulsearcher
Vist : 1651 gange
50 point
Dato : 17-07-03 22:46

Hvilke slags olier er gode til massage?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 23:13

Babyolie fra apoteket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-03 23:20

...ellers prøv : http://www.the-body-shop.dk/butikker.html

De har mange gode produkter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : beiv

Dato : 17-07-03 23:32

Hej Soulsearcher
Hvis du vil lave massageolie selv er noget af det bedste, du kan bruge er mandelolie blandet med ca. 10 % hvedkimolie (indeholder meget E-vitamin) og det bliver optaget rigtig godt i huden.
M.v.h.
Beiv

Accepteret svar
Fra : naturterapeut

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-03 01:24

Som Biev skriver, så er Mandelolie noget af det bedste. Men vær opmærksom på om du eller den der skal modtage massagen lider af hvedeallergi, i såfald skal der ikke blandes hvedekimolie.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge en mineralskolie (som babyolie) da den bare lægger sig som en fedtet hinde ovenpå huden.

Hvis du vil gøre lidt ekstra ud af det, så kan du blande en dejlig massage olie af basisolie og æteriske olier.Et par opskrifter kan være:

Afslappende:
1 dråbe Ylang Ylang
1 dråbe rose
3 dråber bergamot
25 ml. basisolie (fx. Mandelolie)

Passion:
2 dråber rose
2 dråber sandeltræ
25 ml basisolie

Varmende (ømme muskler)
2 dråber Eucalyptus
2 dråber Pebermynte
25 ml basisolie

Du kan læse en masse om aromaterapi, de æteriske olier, opskrifter m.m. på: http://www.webwitch.dk/Aromaterapi/aromaterapi.htm

God fornøjelse med massagen

Naturterapeuten

Godkendelse af svar
Fra : Soulsearcher

Dato : 18-07-03 02:03

Tak for svaret naturterapeut.

Det virkede gennemtænkt med opskrifter p olier og henvisning til en rigtig spændende side.

Soulsearcher

Kommentar
Fra : brink6

Dato : 22-07-03 23:13

kokosolie er rigtig godt og kan købes på apoteket til en bilig penge den går huden blød og glat