/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Siden ser først korrekt ud efter reload
Fra : Ladmorillo
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 11-07-03 14:47

Hejsa

Jeg har lavet siden www.haslevlaegecenter.dk med FP2k, der er bare et lille problem. Når siden loader ind er den ikke placeret helt korrekt, men efter et hurtigt reload er den placeret helt fint. Dette gælder også alle undersiderne, hvis man trykker på een afknapperne for at få en underside frem, vil denne også først se helt korrekt ud efter den er blevet reloaded. Prøv selv (måske er det bare min browser IE den er gal med men jeg tvivler).

I kan se at når siden loader når den ikke helt ned til bunden af browseren som den skal og den er heller ikke korrekt centreret (gælder kun ca 5 pixels men det er synligt især i 800*600)

Hvis I så får browseren til at reload siden så pludselig fylder den som den skal 100% af højden og den er korrekt centreret.

Hvis man så nu klikker på een af knapperne så loader undersiden også sådan forket frem, og ser først korrekt ud efter et reoload.

Hvad søren sker der med den?

Anyone?

Ladmorillo

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 11-07-03 14:57

Din side loader godt nok hos mig, så det er nok noget med din browser. Har du sidst brugt den til et formindsket vindue? Check de små ikoner øverst til højre. Viser midterikonet 1 firkant eller 2. Hvis den viser 1 er vinduet formindsket. Klik på den og se, om det retter op på problemet.

Hilsen.
Hans

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 11-07-03 15:00

Jeg kan se dit problem i min browser, så det er nok ikke din browser, der fejler noget. Hvis du da bruger IE

Jeg prøvede også lige at se den i Opera. Der lader der ikke til at være nogen problemer.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 11-07-03 15:01

Jeg kan også se dit problem både i IE & avant..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-07-03 15:09

Virker fint hos mig
IE6 i en opløsning på 1024x768

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-07-03 15:35

Hvis man åbner din side via link så det er et nyt vindue - vil man kunne se at det ikke er sat til maksimal størrelsen
Jeg kører med 1024x768 i skærmopløsning.
Du skal ind og kigge på hvad der gør at siden ikke starter i maksimalt billede (min IE er sat til altid at starte i maksimal størrelse).

Ved opdatering af billedet rykker den sig ganske rigtigt lidt. Her skal du på siderne gå ind i tabelegenskaber(for den store tabel i billedet) og fjerne fluebenet ved "angiv bredde" (den bredde der er sat til 760)- så skulle den være der. Har lige prøvet at redigere en af dine sider i FrontPage, og her virker den løsning.

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-07-03 16:34

Set i IE5 17" 800x600 16bit(farver)
Der er ikke noget der rykker her hos mig.
Denne site ser ud som sådan en type bør se ud.
Alt er roligt, overskueligt, let at finde rundt, behagelige farver og ingen "flimmer".
Stor ros.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-07-03 17:51

IE6, opløsning 1024x768. Siden rykker en anelse til højre ved reload,
men det er meget lidt.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 11-07-03 18:13

der er ingen fejl på min Explorer 6.0 Opløsning 1280 x 1024 men dit problem kan nok skuldes at du har en forlav opløsning af at sætte din opløsning il den højeste din skærm kan klare helst over 1280x1024 for så kan du ikke teste det.

/Steffan

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 11-07-03 21:26

Jeg har selv fået løst problemet i mellemtiden. Inde i FP under pageproperties->margins kan man kun sætte top og left margin (dem har jeg sat til 0, og gik ud fra at højre og bund fulgte med, men nej) Jeg gik manuelt ind i html-koden og tilføjede en rightmargin="0" og bottommargin="0" og nu ser det fint ud uden at den rykker sig osv (Dog lader det til at Netscape skider fuldstændig på height=100%, her er den kun så høj som der er fyld til.)

Måske kunne jeg i stedet give de 200 point til den der gider kommentere på følgende om min side.

1) Ser du umiddelbart nogle designmæssige fejl? (Det er ikke et stykke kunst det ved jeg, men er der grove fejl. Det er trods alt min første rigtige side)

2) Hvor meget skal jeg optimere siden så den ser pæn og overskuelig ud i en opløsning på 800*600. Jeg kører selv 1280*960 på en 19" skærm, men jeg tvivler på at størstedelen af sidens målgruppe kører meget over 800*600 :-\ . I øjeblikket synes jeg den ser lidt "klumpet" ud i 800*600 men helt fin i alt højere. Men man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

3) Har du ellers nogle ideer eller kommentarer til siden?

Anyone?

Ladmorillo

Hvor meget skal jeg optimere siden til en opløsning på 800x600, det er nok meget få af os her der stadig kører med den opløsning, men jeg skal vel tænke på målgruppen. Altså bare almindeligmanden der skal have lidt info om lægecentret

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 11-07-03 21:29

Hov! streg lige de to sidste linier... det var vist noget kladde der kom med

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 11-07-03 21:35

Hej Ladmorillo

Det er en meget nydelig og overskuelig side du har lavet. Jeg kan godt lide det rolige look og de behagelige farver. Der er mange der kan lære af den.

Hilsen Nakita

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-03 21:38

Nå ja hvis du absolut vil ha' lidt kritik.
1. Jeg kunne godt tænke mig at siden var i % (højde/bredde) så er man fri for at scrolle.
2. 800x600 med en skærm på 15" er nok det de fleste har.
3. Stadig ok side til "ikke nørder"
Emesen.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 11-07-03 21:50

Du kan jo lave 2 sider: Én til 800x600 og én til 1024x768. Og så kan du lægge et skript ind, som måler hvilken opløsning gæsten bruger og derefter vælger den version, der passer dertil. Det er forholdsvis enkelt.

Hilsen.
Hans

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 12-07-03 19:59

Tak for svaret emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-07-03 20:05

Selv tak - det er rart at se en site, der er lavet til brugeren.
Emesen.