/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
webcamara
Fra : thomas3650
Vist : 579 gange
250 point
Dato : 19-12-01 20:26

hvordan kan jeg vise live bidler fra mit web cam i en java applet på forhånd tak!!

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 28-12-01 14:53

ja men er der ikke en applet der kan gøre det samme og som bruger usb potren til data imput fra webcamet

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 16-01-02 10:48

den er ok men den henter jo et billed fra harddisken er der ikke nogle der ved hvordan jeg skal gøre hvis jeg vil have billed diregte fra mit web cam på forhånd mange tak!!!!

Kommentar
Fra : swaxi

Dato : 22-01-02 00:00

jeg tror ikke du kan skrive en applet, der tager input direkte fra dit webcam. for det første kræver det nok en eller anden form for mellemliggende driver/applikation, der både kan kommunikere med java virtual machine og med dit operativsystem ... det kunne f.eks. være en c++ applikation, der kommunikerede til jvm gennem rmi/corba

men under alle omstændigheder vil du vel gerne have at det er folk ude på nettet, der kan se billederne som dit webcam producerer vil jeg tro. og er det så ikke smartere at lave en applet, der med fast interval henter et billede fra din maskine, og så lade et program på din maskine hele tiden overskrive dette billede med et nyt opdateret et ( i samme interval forstås) ???

(uden iøvrigt nogensinde at have ejet et webcam, vil jeg da tro at der findes et program, der kan lægge såddan et billede ned med faste intervaler - fulgte der ikke noget software med da du købte kameraet?)

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 24-01-02 14:47

det er til exame prosjegt så jeg skal skrive alt softværen selv. der skal oglaves om på bidlerne i programmet

Kommentar
Fra : swaxi

Dato : 28-01-02 03:29

well ... som sagt, så er der ikke nogen måde (tror jeg) hvorpå du fra et java-program (applet) kan tilgå computerens hardware direkte. det skyldes at et java-program bliver afviklet i en virtuel maskine (JVM), hvor al hardware emuleres - det er også derfor at java er relativt meget langsommere end kompilerede sprog, som ex. c++.
hvis du alligevel _vil_ tilgå hardwaren fra dit java-program bliver du altså nødt til at opstille en form for bro imellem hardware og java-programmet. det kan fungere på forskellige måder, men kort fortalt må du skrive et systemafhængigt program (ex. i c++), der kan tilgå hardware'en (hvordan dét så gøres er en anden historie) og så skabe en kommunikation mellem dette program og dit java-program. denne kommunikation kan ex. ske gennem tcp/ip netværk (sockets), gennem rmi/corba, eller gennem en filsystemet. det sidste er klart det nemmeste - de to andre er lidt mere langhårede at implementere, men tilgengæld får du også større kontrol, og hurtigere respons.

håber det hjalp dig lidt tættere på en løsning?

Kommentar
Fra : thomas3650

Dato : 29-01-02 10:26

jo tak det har hjulpet mig lidt nu har jeg noget at prøve med tak

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 250 point
Dato : 22-06-02 16:46

Hej Thomas,

generelt har du ikke brug for at tænke direkte på USB eller Hardware mht. et USB WebCam.

USB WebCam driveren er en slags filter driver der skaber kontakt imellem USB enheden og de eksisterende Hardware enheder i selve systemet.

Hvis du f.eks. havde brugt VB eller C++, kunne du havde brugt VFW (Video For Windows) eller DirectX/DirectShow, for mere infomation om det vil jeg foreslå dig at kigge i bunden af dette indlæg på CodeGuru.com
http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?s=&threadid=194673

David Fischer har en side her omkring hvordan man kan gøre det i Java.
http://www.mutong.com/fischer/java/usbcam/
Hans eksempel på siden er omkring et Logitech WebCam, men den virker også med 3com's Homeconnect.
så jeg gætter på at han gør brug af nogle af de samme mekanismer som VB og C++ gør. Desuden skulle JMF som han også henviser til understøtte dette.
her er et link omkring programmering multimedia med JMF.
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-05-2001/jw-0504-jmf2.html

ellers vil jeg foreslå dig at kigge på USB.org's webboard omkring USB developing spørgmål
http://www.usb.org/forums/developers/webboard.html

ellers kan du maile mig på
strarup@worldonline.dk

håber at det kan bruges

Mvh.

Strarup