/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor dør Lars Madsen og hustru Johanne H
Fra : 2601
Vist : 220 gange
225 point
Dato : 03-01-24 15:43

Jeg søger efter hvor Lars Madsen født 1726 i Lundby, Tjæreby Sogn i Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt og gift 31 mar 1755 i Tjæreby Kirke, Tjæreby Sogn i Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt med Johanne Hansdatter født apr 1737 i Lundby, Tjæreby Sogn i Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt.

De får 3 drenge, Christian Larsen 1767 i Glænø, Ørslev Sogn, Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt og
Jørgen Larsen 1773 evt født 1772 også i Ørslev Sogn, Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt samt Andreas Larsen 1774 samme sted.

Jeg har en folketælling-1801.=
Folketælling-1801.
Sorø, Vester Flakkebjerg, Ørslev, Glænø, 10,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Jørgen Larsen, 29, Ugift, Husbond, Bonde og gårdbeboer
Johanne Hansdatter, 64, Enke(mand), Hans moder
Friderica Jacobsdatter, 29, Ugift, Tjenestepige, Skrøbelig
Just Pedersen, 18, Ugift, Tjenestekarl
Peder Pedersen, 34, Ugift, Opholdende, Smedesvend

Derefter forsvinder alle.

Noget der ved noget om hvor Lart Madsen død samt hans hustru Johanne Hansdatter? samt deres børn.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-01-24 02:04

Det nærmeste jeg kan komme Lars Madsen død er mellem 1787, hvor han er med i folketællingen, og 1801, hvor konen står som enke.

Desværre ser det ud til at der ikke er indført dødsfald i Ørslev kirkebog før 1815.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-01-24 15:05

Til Vith.

Du skal have mange tak for din hjælp til mig.

Ja kirkebogen for Ørslev Kirkebog er desværre brænt og den afskrift den præst lavede er kun meget ufuldstændig.

Jer er ved at prøve om der er lavet en bog over befolningen på Glænø i tiden 1700 1825.

Med driver op til 75 cm foran have døren på 5 sal i Århus er der heller ikke andet en at lave, og min søn siger at jeg ikke må gå ud da jeg gå dårlig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 08-01-24 11:48

Til Vith.

Nu har jeg bestildt bogen Glænø. Mennesker, huse og steder 1736-2023. Red.: Sidsel Jacobsen og Knud Nielsen.

Så håber jeg at jeg får svar på mine spørsmål om beboerne.

Du skal nok for svar når jeg får bogen.

Lige nu leder jeg efter Bodil Christensdatter født 01 mar 1798 i Ørslev Sogn Jeg har ikke fundet hvor hun bliver gift eller hvor hun bliver af,

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 08-01-24 19:04

Spændende om du finder noget i bogen.

Ellers ved de måske noget i Skælskør Egnshistoriske Arkiv.

Kan dette være din Bodil?:

Name   Bodil Christensdatter
Sex   Female
Age   31
Birth Year (Estimated)   1798
Event Type   Death
Event Date   24 May 1829
Event Place   Ørslev, Sorø, Denmark
Event Place (Original)   Ørslev, Sorø
Page Number   182

Klog søn du har

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-01-24 13:25

Til Vith.

Ja det er min Mun er datter af Niels Christensen og Karen Jacobsdatter.

Tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-01-24 13:30

Til Vith.

Nej Bodil Gristensdatter er datter af Christen Larsen og Birte Nielsdatter født 1 marts 1798 i Ørslev og død nu 24 majn1829 som du nævner.

Jeg vil nu se dødfaldet.

Med venlig hilsen.