/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Julen har bragt velsignet bud
Fra : ingelein
Vist : 228 gange
50 point
Dato : 02-01-24 10:22

.... nu glædes gamle og punge,
Ja, sådan kom jeg til at læse i en af formiddagsbladene i dag. Selvom jeg læste forkert, måtte jeg alligevel tænke på om det i grunden ikke var en bedre tekst.
Godt nytår

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-01-24 11:28

Citat
.... nu glædes gamle og punge,

De gamles punge ........

Jeg har ikke fået julehjælp

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-24 17:46

Citat
.... nu glædes gamle og punge,

Du har fuldstændig ret. Julen er blevet en skygge, af det oprindelige jul. Jeg vil gætte på, der højst er 10& af befolkningen, der tænker på hvorfor vi fejrer jul. Det handler efterhånden kun om penge, penge, og sprut, sprut. Jeg er sikker på der sidder folk juleaften, med en ordentlig ski`på.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-01-24 08:08

Citat
Jeg vil gætte på, der højst er 10& af befolkningen, der tænker på hvorfor vi fejrer jul.

Der er mange flere, men Vorherre bliver kun nævnt når de danser om juletræet, og så er der dem der kun går i kirke juleaftensdag.
Jeg er imod de meget dyre gaver, både at få eller give, så dem gemmer jeg til de helt skarpe begivenheder såsom runde fødselsdage og brylupper.
Og så har jeg i en del år spist et minimum juleaften så der var plads i systemet til en 3 timers julefrokost

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-01-24 15:11

I relation til Mosebaek indlæg, kom jeg i tanker om, at jeg den 09-12. 2016. skrev flg. indlæg:

Citat
Jeg og min familie elsker simpelthen julen, og alle giver hinanden smågaver (altså, regnet i kr./øre)

En typisk juleaften for os og gæster.
Vi mødes ved kl. 14 tiden, snakker, pjatter og drikker eftermiddagskaffe/the/chokolade, derefter går vi kirke. Så spiser vi og hygger, åbner gaver...etc etc.....

Jeg priser mig lykkeligt over, vi ingen ateister har i familien.

Stadig samme procedure - og vi er stadig glade for, at vi ingen ateister har i familien.

Nå hjemad til Schweiz. Godt nytår til alle.