/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Underholdende
Fra : persens
Vist : 244 gange
50 point
Dato : 21-12-23 10:52

Det er nærmest lidt underholdende at læse/se mediernes ageren om den kommende orkan/tsunami, som jo nok udsletter kongeriget.
Alt kan åbenbart ikke dramatiseres nok

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-23 11:24

Helt enig. Klimaet, - hvis stormen egentlig har noget at med klimaet at gøre - er snart blevet en religion i lighed med Jehovas Vidner.

Men nu skal vi snart se vejrværterne stå ude i havet og bede os andre om, at holde os indedørs i dette helt ekstreme farlige vejr

Kiss my ass

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-12-23 12:48

Alle med normal hjerne bliver inde eller hjemme når det stormer i træfyldte områder, eller når det lyner, det behøver man ikke at lave overskrifter om.
Klimaet har ændret sig.
I min barndom og ungdom på Midtsjælland var der meget mere vestenvind som kunne være hård og vedvarende i nogle dage uden at det var storm.
Og at man for flere år siden forudsagde at der ville komme mere regn her i det nordlige har vist sig at holde stik idet vi har fået rekordregn i år.

Gad vide hvor meget dieselos krigen i Ukraine udleder, jeg kan huske fra min soldatertid at Centurion-kampvognene brugte 20 liter brændstof pr. kilometer i terræn

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-23 13:37

Citat
Klimaet har ændret sig
Jeps, det gør klimaet jo. Du kan bare se jordens historie hvordan den veksler mellem istid, mellem-istid og varmeperioder. Så jo, du har ret.

Citat
Og at man for flere år siden forudsagde at der ville komme mere regn her i det nordlige har vist sig at holde stik idet vi har fået rekordregn i år.
Jepper, og sidst i 1970'erne og op gennem 80'erne, sagde de skriftkloge, at en ny istid nærmede sig.......det passede så ikke.

Men blæst er ikke klima.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-23 13:41

PS

Citat
Alle med normal hjerne bliver inde eller hjemme når det stormer i træfyldte områder, eller når det lyner, det behøver man ikke at lave overskrifter om.
Kan du ikke lade den besked gå videre til TV-vejrværterne. De har ikke fattet det

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-12-23 19:54

Citat
Men blæst er ikke klima.

Klimaet styrer vejret, såeh ..................

Ingen forholdsregler her, jeg skulle blot ud for at sikre skraldespandene så de ikke lander på gaden.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-23 19:56

Neiiiiiij aftenen er reddet.
Vi fik set Peter Tanev him self, stå i Hundested Havn og fortælle om Pia, den stormomsuste heks. Denne gang var Peter dog krøbet lidt i læ bag nogle bygninger.

Værre var det på DR1. Deres vejrprofet stod lige der, hvor Pia kom buldrende ind fra vest. Meeeen mon dog ikke en varm kop chokolade venter på den hårdt prøvede profet.
Thomas Mørk, en anden profet ligeledes fra DR1 kunne dog fortælle, at vandstanden nok ikke blev så høj som frygtet.
Pyyyyhaaaa, jeg tror squ vi rider Pia af med livet i behold.

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 22-12-23 08:02

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-23 17:18

Selv tak.