|
| Blokering Fra : sdam | Vist : 354 gange 200 point Dato : 08-11-23 15:35 |
|
Jeg kan ikke sende mails, grundet denne besked:
Must issue a STARTTLS command first
Hvad er der gået skævt???
| |
|
Hvilket emailprogram bruger du? Måske skal du prøve at ændre portindstillingen i din emailopsætning. Prøv at sætte udgående post til port 465. Hvis den står til port 25 så kan den være blevet blokeret hos din internet udbyder.
| |
|
Du kan også prøve port 587.
| |
| Kommentar Fra : Thyregod8 |
Dato : 08-11-23 16:01 |
|
du har problemer med at sende mails, fordi du får en fejlmeddelelse om, at du skal udstede en STARTTLS-kommando først. Det betyder, at du skal kryptere din forbindelse til mailserveren, før du kan sende mails. Dette er et sikkerhedsforanstaltning, som mange mailservices kræver for at forhindre misbrug af deres servere.
Der er flere måder, du kan løse dette problem på, afhængigt af hvilken mailklient og mailservice du bruger. Her er nogle mulige løsninger:
Hvis du bruger Gmail, skal du sørge for, at du har aktiveret STARTTLS-indstillingen i din mailklient. Du skal også bruge port 587 til at forbinde til Gmails servere. Du kan finde mere information om, hvordan du gør dette, på denne side. https://stackoverflow.com/questions/32663768/telnet-smtp-mail-must-issue-starttls-command-first
Hvis du bruger en anden mailservice, skal du tjekke deres dokumentation eller supportside for at finde ud af, hvilke indstillinger du skal bruge for at kryptere din forbindelse. Du skal muligvis ændre din mailklients indstillinger for SMTP-server, port, autentificering og sikkerhed. Du kan finde nogle eksempler på, hvordan du gør dette, på denne side.
https://stackoverflow.com/questions/39341137/postfix-must-issue-a-starttls-command-first
Hvis du bruger telnet til at forbinde til en mailserver, skal du bruge en kommando som openssl i stedet for telnet. Denne kommando tager sig af at starte krypteringen først. Du kan finde et eksempel på, hvordan du gør dette, på denne side.
https://stackoverflow.com/questions/32663768/telnet-smtp-mail-must-issue-starttls-command-first
| |
| Kommentar Fra : sdam |
Dato : 08-11-23 16:42 |
|
Jeg anvender Thunderbird.
Det her halløj, kom uden at jeg egentligt har rørt ved noget nogen steds.....
| |
| Kommentar Fra : sdam |
Dato : 08-11-23 16:43 |
|
Porten står til 110, hvilket er standarden...
| |
| Kommentar Fra : sdam |
Dato : 09-11-23 10:17 |
|
Det driller helt vildt, men det er nok forståelsen det er galt med!
Når jeg prøver at modtage, eller sende en mail, kommer den med følgende besked:
"Afsendelsen af brugernavn mislykkedes. Mailserveren Pop3.mail.dk svarede: invalid command"
Det er svært at forklare sig, hvor det havde været betydelig nemmere, hvis man har kunnet sende f.eks. et skærmlink med - på en eller anden måde.....
Det korte af det lange er, om der er nogen der kan hjælpe mig i gang med af få skidtet til at fungere igen!
| |
| Kommentar Fra : sdam |
Dato : 09-11-23 10:47 |
|
Det er utrolig svært, at kommunikere på skrift, når man ikke rigtig kan forklare sig! Det er betydelig nemmere, når man går på en andens computer med/via et fjernstyrings program - f.eks. TeamViewer.
Er der en herinde der tør begive sig ud i noget sådan....?????
| |
|
Port 110 er til indgående email, altså når dit program skal hente mails. De portnumre som jeg nævnte er til udgående mails, altså når dit program skal sende mails. Her er standarden 25, men mange udbydere spærrer denne port fordi at den har været misbrugt af kriminelle til spam.
| |
|
Udgående server hedder også SMTP.
| |
| Kommentar Fra : sdam |
Dato : 09-11-23 16:11 |
|
Understående, er hvad jeg kan finde vedr. servernavn!
Beskrivelse: TDC (DK)
Servernavn: asmtp.mail.dk
Port: 587
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 09-11-23 18:15 |
|
Har du fået en mail fra TDC/Yousee ala denne som jeg fik for et par måneder siden
Citat Opdatér opsætningen af din YouSee Mail
Du bruger i dag din YouSee Mail via et eksternt mailprogram, fx Outlook. Vil du fortsætte med det, er det nødvendigt, at du opdaterer din opsætning - fordi din nuværende opsætning er forældet.
Du opdaterer opsætningen ved at følge denne vejledning.
Du kan også finde vejledningen på yousee.dk ved at vælge 'Hjælp' og derefter 'Mail' i menuen. Vejledningen hedder: Opdatér din mailopsætning.
Har du brug for yderligere hjælp til opsætningen, kan du få hjælp af udbyderen af dit eksterne mailprogram.
Opdaterer du ikke, vil din mail blive spærret senere på året.
Venlig hilsen
YouSee |
Opdater din mailopsætning
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning
| |
|
Klaudi's indlæg lyder ganske fornuftigt. Jeg havde ikke set dette før (jeg bruger heller ikke hverken Yousee eller TDC). Så jeg vil foreslå at du æøndre portindstillingen for udgående server til port 995 som der står i linket fra Klaudi.
| |
| Annuller spørgsmålet Fra : sdam |
Dato : 19-12-23 17:46 |
|
Mange gode svar og forslag til det stillede spørgsmål, men ikke noget jeg have glæde af....
Glæde Jul
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|