/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
setJMenuBar vs. add(jMenuBar)
Fra : stk
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 19-12-01 20:02

Hvis jeg definerer en JMenuBar minMenu, hvad er så forskellen på
setJMenuBar(minMenu); og
Container cp = getContentPane();
cp.add(minMenu); ????

stefan

Kommentar
Fra : stk

Dato : 20-12-01 14:33

øøøh bøøøh???
Jeg har prøvet begge dele (en menubar med et par JMenu'er og lidt JMenuItems), og kan ikke se nogen forskel i programmet?
stefan

Accepteret svar
Fra : mlyn

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-01 15:33

En ting der adskiller dem er selve typen af parametre de modtager.

Desuden skal du tænke på, at du med .add metoden i princippet kan tilføje JMenuBar til alle klasser, der er sub-klasser af Component - og der er jo en del.... dette kan du ikke gøre med .setJMenuBar da denne metode kun findes på JApplet, JInternalFrame, JFrame, JRootPane og JDialog - og selvfølgelig på disses sub-klasser...

Med venlig hilsen Morten

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 21-12-01 13:28

Tak for svaret mlyn.