/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Virker pebbermønte kapsler
Fra : dingenot
Vist : 284 gange
20 point
Dato : 14-10-23 14:24

Halløj. Jeg har studset på nogle pebbermønte kapsler som efter sigene skulle "behandle" dårlig ånde. Er dette FUP eller er det korrekt det som der skrives om dem der? https://sundhedsartikler.dk/daarlig-aande-fra-maven/

Tænker at det måske kan "rense" maven og derved få friskere ånde da jeg har hørt at det oftes er et maveproblem kontra "børste tænder" problem?

Tak på forhånd

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-10-23 14:49

Dårlig ånde skyldes i 90 % af tilfælde dårlig mundhygiejne.
Men man kan selvfølgelig også prøve at gardere sig mod, at eventuel dårlig ånde kommer fra maven.
I så fald vil jeg anbefale et gammelt gennemprøvet middel som Klofyl, selv om det ikke er det billigste.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-10-23 14:59

Man man jo også bruge noget pebermynteolie, det er nok den billigste form...

Natur Drogeriet Japansk Pebermynteolie (20 ml)
Spar 25%
48,71 kr

Pris: 64,95 kr

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 14-10-23 15:23

Jeg forstår godt, at du er nysgerrig på, om pebermyntekapsler kan hjælpe mod dårlig ånde. Ifølge en artikel på sundhedsartikler.dk kan pebermyntekapsler hjælpe med at reducere dårlig ånde fra maven. Pebermynteolie kan også lindre fordøjelsesbesvær og reducere luft i mave-tarm-området.

Det er dog vigtigt at bemærke, at dårlig ånde ofte skyldes dårlig tandhygiejne og bakterier på tunge, tandkød og mellem tænderne, der nedbryder madrester og producerer svovlforbindelser. Derfor er det vigtigt at børste tænderne grundigt to gange om dagen, bruge tandtråd og rense tungen for at undgå bakterier i munden.

Hvis du stadig oplever dårlig ånde efter at have taget disse skridt, kan du overveje at tage et kosttilskud med pebermynteolie. Pebermyntekapsler kan give dig en hel-dagsbeskyttelse mod dårlig ånde og er et praktisk alternativ til tyggegummi og sugetabletter

https://sundhedsartikler.dk/daarlig-aande-fra-maven/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-23 16:23

Hvis man ellers er rask er spiserøret lukket mod maven Når man ikke lige synker noget, når man ikke lige synker noget. Derfor er diverse medikamenter i maven ikke noget som kan lugtes .
Men lugt kan komme fra mundhulen eller lungerne.
God tandhyiejne børste tungen og evt skylle efter med ,llisterine eller lignende.
Hvidløg og andre specielle spiser kan give en besynderlig lugt fra lungerne.