/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Gift ved første blik - Tv
Fra : ingelein
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 12-10-23 07:41

Hej
Jeg er en gammel kvinde på 83, men husker tydeligt min svigermors bemærkning. Min nuværende mand gennem 63 år boede på et lejet værelse da han studerede. Jeg boede langt væk og besøgte ham en gang imellem.
Min svigermor ville vide, hvor jeg så overnattede. Min mands værtinde ville gøre sig skyldig i rufferi, hvis hun tillod at jeg overnattede hos kæresten. Hm.......
Der er vist noget, der har ændret sig, for der er jo ingen, der anklager holdet bag TV serien for hverken rufferi eller kobleri.
Blev disse strafbare forhold afskaffet ved lov ?
Bare et tankestreif, for jeg ser slet ikke den slags snage programmer.
Ingelein

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-10-23 10:35

Det var en anden tid.

Hvordan kunne din kærestes værtinde blive beskyldt for rufferi, det var jo ikke en pige hun havde lejet ud til og hun derfor kunne beskyldes for at være bordelmutter. ........... eller ikke respektere Guds ord om afholdenhed udenfor ægteskab.
Iøvrigt kan det at leje værelser ud eller selv leje værelse være en blandet fornøjelse, jeg har prøvet begge dele.

"Gift ved første blik" er noget amerikaniseret lort som jeg kun ser øjeblikke af når jeg surfer med fjernbetjeningen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-10-23 10:42

Ifølge Straffeloven § 233 er rufferi ulovligt i Danmark. Det defineres som at drive virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde. Straffen for rufferi kan være fængsel i op til 4 år1.

Kobleri er også en strafbar handling i Danmark. Det består i at bringe et utugtsforhold i stand som mellemmand. Straffeloven §§ 228 og 229 kriminaliserer visse former for kobleri og rufferi.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-10-23 13:16

Thyregod8

Ifølge de paragraffer kan man jo stort set anklage det halve af realitybranchen som jo scorer på reklamer for rufferi og kobleri ........ hvad nogle gennemsyrede religiøse tosser garanteret også har pønset på.

Ingeleins kommende svigermor var vel bare snerpet, men det kan også få følger.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-10-23 12:46

Ugiftved første blik. ............

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 15-10-23 15:28

Kun medietosser deltager i sådan noget pis

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-10-23 17:10

Kenwood

Og kun medietosser ser på diverse "husmødre" shows med kavallergange og totalt tom snak.
Housewives at LA, Husmødre i Hvidovre. osv ...........