/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vidiobånd til dvd
Fra : pop3
Vist : 320 gange
500 point
Dato : 27-09-23 13:39

Vis mig hvordan man laver vidiobånd til dvd

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-09-23 13:44

Er det meningen du selv vil gøre det eller have en til at gøre det?

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032537

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-09-23 16:34

Den nemme måde: Find en service, der gør det for dig. Hvis du ikke har lyst til at gøre det selv, og er villig til at betale lidt mere for det, er der mange professionelle services, der kan overføre dine bånd for dig. YesVideo er et populært valg, og tilbyder sin service gennem lokale forhandlere som Costco, CVS, Walmart og Target. De kan ikke kun overføre VHS-bånd for $25 pr. stk., men også digitalisere gamle filmruller, fotografier og dias, samt Betamax, 8MM og andre slags bånd. Der kan også være lokale butikker i dit område, der udfører lignende services, så tjek Yelp eller spørg rundt for at se, hvad der er tilgængeligt. Denne metode kan blive dyr hurtigt, afhængigt af hvor mange bånd du har, men den kræver næsten intet arbejde fra din side.

Den direkte måde: Brug en DVD-optager. Hvis du vil spare nogle penge og er villig til at lægge et minimalt arbejde i det, er en DVD-optager en nem løsning. Den giver dig mulighed for at sætte et VHS-bånd i (du skal bruge en videomaskine til dette), indsætte en tom DVD-R disk og trykke på optag for at dubbe videoen over. Der er meget ventetid involveret, men det er ikke meget aktivt arbejde, og det er meget billigere end at bruge en professionel service, hvis du har mange bånd. Du kan købe en separat DVD-optager, der tilsluttes din videomaskine med analoge kabler, men jeg anbefaler at bruge en VCR/DVD kombi-enhed, hvis du ikke har en i forvejen. Disse bliver sjældnere i butikkerne, men du kan finde brugte på eBay for mellem $50 og $150 afhængigt af modellen (jeg fandt faktisk en på mit lokale e-affaldscenter for kun fem dollars). For at bruge denne metode skal du tilslutte din enhed til dit tv, indsætte dit bånd og tomme dvd og trykke på optag - sørg for at din afspiller er indstillet til at optage fra VHS til DVD (og ikke omvendt, ellers sletter du dine dyrebare hjemmevideoer). Når videoen er på en dvd, kan du rippe den dvd til din computer, hvis du vil have en digital backup-kopi.

Den tilpassede måde: Tilslut en videomaskine til din pc. Hvis du vil have mere kontrol over kvaliteten og redigeringen af dine videoer, kan du tilslutte din videomaskine direkte til din pc med et analog-til-digital adapter. Dette kræver lidt mere teknisk know-how og softwareinstallation, men giver dig mulighed for at fange videoen i højere opløsning og redigere den efter behov. Du skal bruge et RCA-kabel eller et S-video-kabel til at forbinde din videomaskine med adapteren, som derefter forbinder med din pc via USB-porten. Du skal også bruge et softwareprogram som Roxio Easy VHS to DVD eller Diamond VC500 Video Capture Software til at optage videoen på din harddisk34. Når videoen er på din pc, kan du brænde den på en dvd med et program som Windows DVD Maker eller Leawo DVD Creator.

https://www.youtube.com/watch?v=TM1S276eTmA
https://www.youtube.com/watch?v=BsIYqOV_qDc
https://www.youtube.com/watch?v=eYavonxcrLE