/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
facebook ????????
Fra : kenwood
Vist : 399 gange
500 point
Dato : 30-07-23 15:33

Yoga 730-15IWL Laptop (Lenovo) - Type 81JS.

Jeg har denne bærbar pc der opfører sig lidt mærkeligt (kun) på facebook.
Facebook tapper helt og aldeles cpu,en for kræfter, særligt på markedspladsen.
efter få minutter fryser den helt fast i et par minutter og derefter kan man scrolle
en lille smule indtil det gentager sig igen.

Bortset fra dette så kører den fuldstændig perfekt og er lynhurtig ???.
Det er KUN på facebook.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-07-23 15:57

Det samme gør min iPad, så følger lidt med på tråden.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-07-23 16:54

Vel fordi at Facebook lever af (scorer) på clicks, så skal der lægges utalrige cookies ind på brugernes harddiske og disse gennemsøges hver gang for tidligere besøg.
Det burde gå lynhurtigt, men at det også kan gå langsomt kan f.eks. ses på EB, når siden er langsom kan man blot følge med i hvad der sker i proceslinien hvor både hovedsiden og undersider kobler sig op på en masse tællere som skal beregne hvor mange reklamekroner der skal tilfalde avisen.

De siger at det er gratis, men det er det langt fra idet regningen alligevel lander hos forbrugerne der gennem varekøb betaler for markedsføringen som foregår på nettet ........... også hos de forbrugere som ikke bruger Fjæsbog.
Jeg kalder det for tvangsopkrævning, det gælder også når firmaer som Arla sponsorerer fodboldklubber med pengegrådige spillere ............... hvorfor skal alle vi der ikke gider sport være med til at betale ?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 31-07-23 09:30

Prøv at åbne fecesbook i Brave browseren. Den er ret god til at fjerne trackere og reklamer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-23 16:56

Tak dogvillestar - den er lagt påskrivebordet til senere installation.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-23 20:12

Jeg har leget lidt med den Brave browser og sat duckduckgo ind som startside, og når jeg surfer er næsten alle reklamer og salgsgeil forsvundet.
Den er dog en lille smule langsommere i opstart på min lidt ældre computer. Men det bliver nok bedre.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-08-23 07:34

jeg vil også gerne følge med, giv gerne forklaringer på hvordan facebook håndterer indtægterne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-08-23 15:31

stone 47

De bruger vel penge på udvikling som de fleste andre, men fornylig satte de et andet projekt i bero, det koster jo kassen at programmere så hvis noget går i stampe skal man lige revurdere for at forhindre aktiefald.

Men indtægterne fra Norge kan falde idet regeringen vil stoppe overvågningen af brugernes færden således at der ikke popper reklamer op på skærmen lige så snart brugerne går forbi en butik.
Facebook bliver idømt dagbøder på en million norske kroner fra næste uge hvis de ikke stopper.

Iøvrigt er jeg pissed på Google, engang imellem kommer der en popup som fortæller mig om nogle billeder jeg har taget for flere år siden ......... for i helvede en gang primitivt pjat jeg har ikke engang uploadet billeder i skyen.