/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Videoovervågning hvilken model..
Fra : Frank90
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 07-07-23 23:41

Nogen der har et godt bud på et udendørskamera i en prof. kvalitet det kan optage tydelige billeder mindst 80 meter ude dag som nat og som kan sende til mobil app + optage v. bevægelse på SD kort med overskivning / Skal være komplet sæt der let går gå WIFI /mobil app.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-07-23 06:36
Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 08-07-23 14:20

Hvad er det du vil overvåge ?- ovenstående link er ikke til megen hjælp hvis det er personer -overvågningskameraer er meget vidvinklede ligesom kameraer i telefoner - prøv at tage et godt portræt med en telefon på 80 meters afstand i mørke. Er det hvornaå en færge går gennem havneudløbet kan det nok løses - kameraerne kan ikke oplyse ting 80 meter væk.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-07-23 06:35
Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 09-07-23 10:27

En overvågning der kan se tydeligt 80 meter rækker i mange tilfælde ud over egen matrikel og det er på kant med loven.
Men der er jo håndværkerfirmaer og landmænd ude i "fredelige" områder hvor tyve stjæler værktøj og diesel med arme og ben, der kan man så sætte flere kameraer op de kritiske steder

Kommentar
Fra : Frank90

Dato : 09-07-23 11:01

Tak for fine svar & kommentarer. Har en båd ca. 80 meter fra vores huset - alt på egen matrikel (& lige fået stjålet motoren så derfor.. ;) - båden står på bådvogn på strand der ikke komme tættere på huset og der findes ikke andet sikkert sted til et kamera end på huset.
Tænker nok 80 meters overvågning især i mørke er en udfordring, men tænker det kan løses.... ?? måske med et mindre krav til billede kvaliteten.. ;)

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 11-07-23 20:19

Ingen tvivl om at både PET og FET kan løse den opgave. Holder du fast ved kameraplacering skal du bruge et kamera med lang brændvidde (tele) - men jeg tvivler på at overvågning af stranden er lovlig. Langt det meste af vores kyststrækning er der fri færdsel og ophold på.
Politiet agerer normalt ikke på ulovlig overvågning - men på brugen af overvågningen.
Vores justitsminister backer 100% op om ulovlig overvågning - uden dog at ændre lovgivningen. Til gengæld går han og hans troldehær til angreb på lovlig fotografering, der dokumenter han er seriel lovbryder.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-07-23 21:34

@kurt 54

Lovligt, på grænsen eller ulovligt handler det hovedsalig om at man ikke må uploade optagelser af andre personer til f.eks. Facebook uden deres accept.

Jeg har faktisk et dugfrisk tilfælde.
I forrige uge fik vi her i Nakskov besøg af begge skoleskibe Danmark og Georg Stage, et smukt syn for livet.
På et tidspunkt observerede jeg at der stod en mand på kajen der sagte til nogle andre at hvis de ikke ville på Facebook skulle de flytte sig inden han tog optagelser.

Et udsøgt træk, men hvor mange gør det samme ?

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 11-07-23 22:55

@leif7
Ja pænt af ham og lovlige optagelser - nok håndholdte. Hvis han skulle have været på arbejde og havde sat overvågningskamera op for at få billeder af skibene er det en anden sag. Og manden her må også stå ved huset og fotografere ud over matriklen, stranden og havet. Og fotograferer du den lille havfrue og der kommer nogle japanske turister med på billedet må du godt ligge det på nettet. ligeså med vagtskifte på Amalienborg.