/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor død Typograf Hans Peter Henrik Mari
Fra : 2601
Vist : 376 gange
475 point
Dato : 04-07-23 15:45

Jeg søger hvor Typograf Hans Peter Henrik Marius Hansen født 18 marts 1895 i Ryesgade 36.St, København, Københavns Amt og døbt den 12 april 1895 i Sankt Johannes Kirke, Sankt Johannes Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Han bliver den 13 nov 1921 gift med Minna Dorthea Marie Hansen født den 07 jul 1899 i Bavelse Mølle, Bavelse Sogn i Tybjerg Herred, Præstø Amt.

De bliver gift i Godthaabs Kirke, Godthaabs Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Jeg har set efter i Vanløse Kirke, København uden at finde dem.

Jeg har dem sidst i en folketælling:

1940 Danmark Folketælling
Fødsel 18. mar. 1895 - København
Bopæl: 5. nov. 1940 - Vestervigvej 2720 Vanløse, København.
Hustru, Mina Derthea Marie Hansen
Børn: Erik Hansen, Knud Hansen, Birthe Hansen

Derefter forsvinder de.

Nogle der ved hvor de dør???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-08-23 18:46

Her har du da virkelig fundet en familie, der forsvinder.

Jeg finder intet på nogen af dem efter 1940, men der er jo heller ikke flere folketællinger tilgængelige. Og de kan jo alle være døde efter 1969, hvor der så heller ikke er adgang til kirkebøger.

Det, der kommer tættest på, er et skud fra hoften:

Jeg prøvede at gå efter typografer, der hed Hansen, og i KTAS's gamle telefonbøger er der en Typograf Hans Hansen, som bor Vognmandsmarken 44. Jeg har fundet ham der ved stikprøver i 1957, 1963 og 1965. Jeg har tjekket om han skulle være død i de omkringliggende sogn/kirker - BBH, Lundehus og Kildevæld op til 1969, men intet fundet. Og jeg ved stadig ikke, om det er den rigtige.

For at tjekke om han er den rigtige, kunne man lave en adresseforespørgsel på Borger.dk - det koster omkring 100 kr.

En anden mulighed, der kunne være værd at undersøge, er Typografernes Begravelseskasse. Den var ganske vist under afvikling i 2003, men skulle nu være under HK. Måske de har noget liggende?

Endelig er der i Daisy noget der hedder Kassebog for Typografernes Enkekasse (1942-1983), men det er noget, der skal bestilles, så vidt jeg kan se.

Det var, hvad jeg er nået frem til ud fra de oplysninger, du har.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 01-09-23 15:23

Til vith.

Du skal have mange tak for din store hjælp til mig.

Desværre så er min svigermor død for mange år side og en af mine svigerinder ooe ogsød for flereår side så dem kan jeg ikke spørger.

Min hustru er en efternøler og der var 17 år op til den yngste søster og hun kan ikke huske noget.

Jeg må bare huske på at en af de tre sønder laver skægtsforsning og kontakter mig.

Ned venlig hilsen og mange tak for din store hjælp.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-23 21:38

Måske vil det være lidt nemmere, hvis din hustru har et cirka årstal på hvornår de døde og i hvilken landsdel de boede.