/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Besked fra virusscanner
Fra : ppk
Vist : 443 gange
500 point
Dato : 29-10-21 22:37

Hej

Min virusscanner kommer hele tiden med denne besked, når jeg går ind på en hvilken som helst hjemmeside

fup-api.emaerket.dk UPL:Phishing

Jeg har prøvet at få den væk med bl.a. CCleaner og SUPER Anti Spyware samt min AVG virusscanner, men der lykkedes ikke

Har nogen her inde et tips til hvordan den kan fjernes ?

På forhånd tak.

PPK

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-21 23:20

Hvad hedder din virusscanner???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-10-21 23:21

Nu ser jeg at det er AVG.

Fjern den og brug MS Defender

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-10-21 23:35

Her skal du så nok lge bruge:

https://avg-antivirus.dk/tips-guides/sadan-fjerner-du-et-avg-program-fra-din-pc/

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 30-10-21 11:34

marken84

Kan se det er et større arbejde at få styr på, da man skal være sikker på at have backup

Så det må jeg i gang med !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-10-21 11:47

Download den relevante version af AVG Remover

AVG Remover er målrettede mod særlige AVG softwareprogrammer og er derfor i stand til komplet at fjerne alle spor og rester af det pågældende program.

Der er ikke noget egentligt interface til AVG Remover, fordi den kører via kommandolinjen.

Desuden er konfiguration ikke mulig at ændre, eftersom AVG Remover afvikles automatisk. Dette betyder, at alt hvad du behøver at gøre er ganske enkelt at starte det eksekverbare program og lade det fjerne din version af AVG fra din computer.

AVG Remover søger efter alle spor, så som brugerindstillinger, antivirus-parametre, Virus Vault, installationsfiler og andre sådanne efterladenskaber, som kunne være resultatet af et mislykket forsøg på bortfjernelse foretaget ved at gøre brug af det indbyggede program til afinstallation i f. eks Microsoft Windows. Alle de opdagede objekter bliver fjernet på stedet eller efter en genstart.

Et vigtigt aspekt, som bør tages i betragtning når AVG Remover anvendes, er at dit system vil genstarte for at fuldføre rensningsproceduren. Dette er grunden til, at du bliver rådet til at sikkerhedskopiere dit arbejde og lukke alle andre kørende applikationer, før end du anvender dette værktøj.

For at sammenfatte det hele så får du med AVG Remover et virkelig let anvendeligt systemværktøj, som gør sit arbejde med den yderste lethed og som ikke kræver avanceret viden, eller komplicerede konfigurationer. AVG Remover beskaffenhed medfører, at programmet bør håndteres med ekstra omhu for at undgå tab af data, men ingen særlige forholdsregler er nødvendige ud over dem, der går forud for en almindelig system-genstart.

Det er som sådan ikke den store forkromede backup der er nødvendig - det er kun hvis du lige har gang i noget andet vigtigt når du vil afinstallere AVG Antivirus programmet, du skal ikke have andet kørende...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-21 14:52

Du skal ind i Avg Menu/indstillinger/Notificationer måske også PERSONDATA og slå det fra
Det kommer sikkert igen næste gang du opdaterer programmet.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 30-10-21 17:27

abbaba

Har lige kigget lidt på det, og er ikke helt sikker på hvilket flueben der skal fjernes

I AVG Menu under Notificationer har jeg flueben ved: Vis AVG-proceslinjeikon, og ved Skjul alle AVG-antivirus vinduer, der popper op fra skærmoptager.

Under Persondata er der flueben ved samtlige 4 punkter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-10-21 19:00

Jeg vile nok ikke eksperimentere med flueben eller andre former for ben.
Brug hellere den autoriserede af-installationsmetode, så sker der ikke noget der ikke skal ske...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-10-21 00:06

følger :)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-10-21 00:15

virusscannere er som at gå i kirke,
du er altid frelst :D
prøvede AVG og købte den siden,
fik jævnligt E.mail om mit om at mit kontokort var ved at udløbe om 2 år.
droppede det og skiftede til MCaffie ..
ohh så meget som jeg blev beskyttet mod , men hvad ved jeg ikke..
droppede også :) halleluja :)

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 500 point
Dato : 31-10-21 00:26

MS Defender er gratis og virker fint

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 31-10-21 09:48

Under Notifikationer har jeg fjernet alle, og der står jo HØJT og tydeligt i første X Deaktiver alle beskeder fra AVG.
Og det har intet med selv virusbeskyttelse at gøre.
Jeg fik de samme som dig og var ved at få SPAT af dem, da de dukkede op i tide og utide om både det ene og andet, især det man kunne købe.
AVG er ikke hvad det har været.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 31-10-21 09:54

NB det tager 2 minutter at prøve, og den scanner som sædvanligt.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 31-10-21 11:53

Citat
MS Defender er gratis og virker fint

Jeg er enig med Bille1948, Defender har virket upåklageligt hos mig.
Hvis du vil af med AVG så kan du vel bare gå i Kontrolpanel og under Program vælg Fjern et program.
Sådan fjernede jeg AVG da jeg besluttede at overgå til Defender.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 16-11-21 20:39

Tak for svaret Bille1948.

Har fjernet AVG og bruger nu Defender uden problemer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-11-21 21:38

Tak for point