/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Forslag til layout og funktionalitet
Fra : john15
Vist : 214 gange
20 point
Dato : 18-02-21 10:26

Hej alle

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori, men nu prøver jeg her under hjemmesider.

Min kæreste har netop startet en ny hjemmeside. Vi har nogle udfordringer med den og har derfor brug for nogle input fra jer til layout og funktionalitet.

Jeg lister lige nogle af de ting, vi har lidt udfordringer med ift. hjemmesiden.

Hvad kan vi gøre for at forbedre udseendet på headeren?
Foretrækker I at der er et søgeikon eller et felt til søgning?
Skal vi fjerne baggrundsbilledet med tegningerne eller skal det være der?
Hvordan ville I foretrække, at forsiden var bygget op? Hvordan skal det vises, hvis et produkt kommer i flere udgaver? Skal vi have flere billeder af produkter i sammenhæng eller som rene produktbilleder?

Byd meget gerne ind med alle de forslag I har.

https://unikplakat.dk/

Jeg håber på en masse konstruktiv kritik af siden og konkrete forslag til, hvad vi kan gøre for at gøre oplevelsen bedre for brugerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-21 11:26

Det kan være lidt langt, at springe helt til Hove. (Forsiden)
Husk lige, at det kan blive dyrt hvis andres billeder bruges offentligt.

Men ellers der det meget godt ud.

Kommentar
Fra : john15

Dato : 18-02-21 11:49

Hej Eyvind

Tak for feedback.

Vi bruger ikke andres billeder. Vi har købt rettigheder til alle de professionelle billeder vi bruger på forsiden og alt andet laver vi selv.

Lige nu kan man komme til forsiden ved at klikke på logoet.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 18-02-21 14:24

Under punktet Om os "Hvem er vi" fandt jeg ikke noget om jer og hvem i er.

Det ville gøre det noget nemmere for en besøgende at finde rundt hvis du gav undersiderne navn efter hvilke plakater de indeholder fremfor 1, 2, 3 osv

Kommentar
Fra : john15

Dato : 18-02-21 14:32

Tak for forslagene.

Vi har planer om, at der på "Om os" siden skal være mere information om hvem vi er. Naturligvis med billeder.

Siderne viser plakater i alfabetisk rækkefølge. Det er derfor svært for os, at navngive siderne da vi ikke ved hvilke plakater der er på de enkelte sider.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 18-02-21 16:47

Her er et eksempel på links til dine plakater som du har lagt ind alfabetisk

Børneværelset
Dyr
Liv i stuen

Her kunne koden være
Kode
<a href="side4" target="_blank">Børneværelset</a><br />
<a href="side11" target="_blank">Dyr</a><br />
<a href="side4" target="_blank">Liv i stuen</a>

Så uanset om du sætter plakaterne op på siderne alfabetisk kan du linke til det sidenummer hvor plakaterne kan findes.

Det er blot et eksempel på hvor overskueligt du kan gøre det for den besøgende.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : john15

Dato : 19-02-21 10:59

Tak for forslaget

I topmenuen er der mulighed for at vælge plakat efter kategori. Måske skal vi overveje at gøre kategorivalget tydeligere og tilføje nogle flere kategorier.

Byd endelig ind hvis der er andet I mener kan forbedres eller gøres tydeligere for brugerne.

Kommentar
Fra : stone60

Dato : 21-02-21 16:23

Hej for lækker.
for år tilbage lavede jeg nogle sider. http://stoneplace.dk
Denne bruger som skabelon for andre ting.
Jeg har også lidt med http://733.dk at gøre.
Jeg havde et samarbejde med Farum Jensen.
Han har skrevet et par bøger om emnet: http://www.webdesign101.dk/
Her er måske nogle ideer du kan bruge.
Selv er jeg mest til de små ting.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 21-02-21 18:08

Hej ston60
Tak for input til mig som jeg vil kigge på, men det er john15 der søger input og forslag til sin nye hjemmeside.

Kommentar
Fra : john15

Dato : 21-02-21 21:48

Hej Steen

Jeg har brug for konkrete tips til at forbedre min hjemmeside. Jeg kan ikke rigtig bruge mere eller mindre tilfældige henvisninger til kilder, der ikke handler specifikt om mit spørgsmål.

Læs venligst spørgsmålet før du svarer.