/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Ole Petersen gift med Kirste
Fra : 2601
Vist : 262 gange
500 point
Dato : 08-10-19 22:01

Jeg søger efter hvor Ole Petersen bliver gift med Kirsten Marie Petersen født 11 august 1847 og døbt 17 oktober 1847 i Alsønderup Kirke, Alsønderup Sogn, Strø Herred, Fredensborg Amt.

De får to børn født den første født 27 maj 1874 i Alsønderup Sogn, Strø Herred, Fredensborg Amt og den anden den 27 maj 1880 i Møllehøj, Alsønderup Sogn, Strø Herred, Fredensborg Amt.

Jeg har to FT.

Folketælling-1880.
Frederiksborg, Strø, Alsønderup, Alsønderup By, Et Hus, 7,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Ole Petersen, 34, Gift, Husfader, Arbejdsmand, Gørløse Sogn
Kirstine Marie Petersen, 32, Gift, Hans Kone, Alsønderup
Lars Peder Petersen, 5, Ugift, Deres Barn, Alsønderup
Karen Jørgensdatter, 58, Enke, Nyder Fattighjælp, Strø Sogn
Valdemar Peter Larsen, 4, Ugift, Nyder Fattighjælp, Hillerød

Folketælling-1890.
Frederiksborg, Strø, Alsønderup, Bendstrup, Et Hus, 198-F2,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Ole Petersen, 45, Gift, Husfader, Arbejdsmand, Gørløse
Kirsten Marie Petersen, 42, Gift, Husmoder, Alsønderup
Carl Ander Petersen, 9, Ugift, Barn, Alsønderup
Karen Jørgensdatter, 68, Enke, Under Fattigforsørgelse, Strø

Jeg har set Alsønderup Kirkebog igennem to gange uden at se hvor de er viet.

Nogle der ved hvor de er viet henne?

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 09-10-19 00:02

De er viet 27 febr 1874 i Alsønderup.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=390166&side=7

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-10-19 11:18

Tak for svaret vith.

Nej mange tak for din store hjælp for nu har jeg gennemgået Hoved og KopiKirkebog 2 gange uden at finde dem.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-10-19 22:17

Selv tak, og som altid er det en fornøjelse at hjælpe dig.

Jeg fandt vielsen på 5 minutter ved at bruge denne:

https://www.familysearch.org/search/

Mvh.

vith