/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sund fornuft.
Fra : Mosebaek
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 20-08-19 10:26

Her i Thisted kommune, tager vi det med den grønne profil, helt bogstaveligt.

https://ibb.co/5xCPRjc
https://ibb.co/nm7Zwfk

M.

Accepteret svar
Fra : persens

Modtaget 200 point
Dato : 20-08-19 11:42

Beklager at måtte korrekse dig lidt Mosebæk.
Du har brugt et udtryk, der er ikke-eksisterende i dagens Danmark mere.
I dag bliver vi vej/vildledt af tonsvis af love/påbud/forbud af vores politikere

Kommentar
Fra : persens

Dato : 20-08-19 11:43

Glemte at skrive, at det var udtrykket sund fornuft - sorry

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-19 12:44

Næh...sund fornuft er blevet en mangelvare. Ingen kender begrebet længere. Tid er blevet til penge.

Billederne er taget lige ved indgangen til rådhuset. Personalet vader lige forbi dagligt, incl. borgmester.

Utroligt der ikke findes en snarrådig person, der lige griber en halv spand vand og en svamp/børste.

Insekterne har nok også kronede dage, i ukrudtet, der snor sig op i gitteret. Ak ja.

Det ser ud som Thy Nationalpark, har bevæget sig ind i byen.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-19 13:40

Hvad så hvis betjenings køen er længere end 4 timer.

Ps. Det bedste oppe nordvestpå er alle færgerne.
Dog var turen ud til FUR lidt dyr, men vi snød os fra, at betale for tilbageturen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-08-19 14:55

Jeg kommer en del rundt i de danske byer - landsbyer såvel som større provinsbyer. Stort set ligner alle byer noget, som man troede kun fandtes i det gamle DDR.

Jeg fatter stadig ikke, at man ikke sætter kontanthjælpsmodtagere, ledige immigranter, samt hjemmegående muslimaer til at holde deres by ren.
En slags; Noget for noget.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-08-19 19:31

Skiltet virker, lukket/privat område
Aldrig en bil på parkeringspladsen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-19 20:51

Citat
Aldrig en bil på parkeringspladsen

Det kan du bande på, der er søgnedage. Men jeg fandt en plads øverst til venstre, mod pollen muren.

Billederne er taget en søndag eftermiddag. Jeg var ude at rekognoscere, da jeg er dårligt gående.
Nærmest gaggede gangarter.

Jeg var nemlig tvunget ind på rådhuset, grundet kørekort fornyelse. Flere år siden jeg var der sidst.
Men utrolig kommunen vil være sig selv bekendt. Bemærk Kaptajn-Tommy`s note. Som jeg er helt enig i.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-08-19 22:33

jamen... i bioversitetens navn er det blevet in for såvel private som for kommuner at lade de planter gro som vil gro. Fint, tænker mange dovne haveejere af den yngre generation, så kan jeg passende med god samvittighed aflevere haveredskaberne på genbrug. Om nogle få år behøver vi heller ingen skiltning mere, for så er det hele groet til. Længe leve biodiversiteten!
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-19 23:29

Ja, det er nok der det bærer henad, ingelein.

Men at der ikke kan "bevilges" et par mandetimer, til at gøre indgangen til kommunens "højborg" lidt mere appetitlig, er mig ufatteligt. Nu er det måske ikke mange turister, der kommer ind på et rådhus, men det ser ikke særligt velkommen ud.

Men "prestigeprojekter" .... så vågner man op. Finder lynhurtigt en halv million, til flytning af en sten......jojo, for det er en projekt der vil fremme kulturen og turismen i Thy.
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/tonstungt-arbejde-i-thy-hundborgstenen-graves-fri

Når jeg tænker mig om, synes jeg der er noget bekendt ved en sten....som om jeg har set en før.

Jow, jeg har set rokkestenen på Bornholm. Og i kanten af Limfjorden, ved Skyum Bjerge, ligger der en der er på størrelse med "Hundborg stenen". Men den er der nok ikke andre, der har bemærket.

Tyskerne vil nok aldrig glemme, at de har set en sten i Danmark.

Åjaåjaåjaåja....

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-08-19 08:57

Thisted øger biodiversiteten bl.a ved at udnytte eksisterende naturkvaliteter på stedet og skaber en stærk grøn profil!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-19 21:56

Tak for svaret persens. Jeg behøver kun at skrive: Fuldstændig enig.

M.