/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hvad kan man se i og omkring alanya
Fra : 1718
Vist : 2398 gange
40 point
Dato : 01-07-03 10:04

jeg og min kone skal til tyrkiet i 14 dage sidst i august. Vi snakker om at leje en bil i 3 dage, har i nogle ider om hvad vi skal se håber at i kan hjælpe os

hilsen larsen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-03 13:07

http://w1.1445.telia.com/~u144500107/alan.htm ... der kan i da se lidt.

Men ellers giver http://dk.search.yahoo.com/search/dk?p=alanya&y=y masser af links.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-07-03 13:24

hej larsen!
Tyrkiet er mit andet hjem, har været der 14 gange og set det meste, men har kun 1 gang været i Alanya.
Jeg vil foreslå at I kører til pamukkala og ser disse pragtfulde kalkstensformationer der ligger i terrasser ned over bjerget, på samme tur kan i lægge vejen om af byen Mügla der har et af de største og ældste tyrkiske bade. I kan også lægge vejen om til Manavgat og sejle ned ad floden til mundingen, hvor den mest særprægede samling af "sommerhuse" i Tyrkiet findes. Så er der den romerske oltidsbyen Efesos, hvor man har arbejdet med udgravningen i mange- mange år, men den vil nok fra Alanya kræve en overnatning, men pyt , det er jo næsten gratis.
Sørg for ,bortset fra disse ting, at komme væk fra turistområderne og oplev tyrkerne på hjemmebane, venligere og mere gæstfri mennesker findes ikke.
Men lån en bog på biblioteket og sæt jer lidt ind i områdets muligheder.
Rigtig rigtig god fornøjelse.
DABJ

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 04-07-03 10:20

Hey Larsen,

Hvis i ikke har lejet en bil, vil jeg foreslå at du kigger på www.holidayautos.dk , de er meget gode med prisen, og hvis du booker din bil på internettet, indeholder billeje selvrisiko, som man fx. skal betale lokalt ved leje hos AVIS/Hertz. De er utolige pålidelige, så du skal ikke være bange for bruge dem.

Nu til det egentlige spørgsmål----hvad I kan/skal se???
Mail lige din adresse, så skal jeg se om jeg ikke kan finde et katalog over Alayna, og sende det til dig med posten.( sidder hos Top Rejser til dagligt).

Hvis du ikke ønsker at maile din adresse, så meld lige tilbage hvad i gerne vil se(genre), og jeg skal se hvad jeg kan skaffe frem.

/altFormaend.dk

Kommentar
Fra : 131264

Dato : 18-07-03 22:49

Ta en taxa op til borgen, gå ned og se det virkelige Tyrkiet. Lej evt en bil eller ta en taxi optil drypstenshulerne på bjerget. ejltur, det må man prøve. Riverrafting ej at forglemme. Lej en bil eller en chauffør for en dag. Ta ind til Manavgat - onsdag/torsdag er der lokalt marked - se vandfallet. Ta´ud og ride på æsler. Spørg efter familieparkerne: Korzunlu og Düden, her skal i se vandfald. Ta ind til Antalya, gå langs den nye som gamle havn. se den gamle bydel. Ta evt. indeom Aspendos (amfi teater der stadig benyttes den dag i dag) Smut indenfor i Perge (gammel romersk by). Stop i Side - se det lille lokalsamfund der støt vokser. (vores sommerresident 7 sommer i træk). Riv to dage ud af ferien - ta´til Cappadocia ( vil få en oplevelse for livet). Pamukkela/Efesos ligger en dagskørsel fra Alanya. Lidt for meget transport. Gem det til i kommer til Kusadasi (denne by er slet ikke som andre Tyrkiske turistbyer . de river ikke i dig. Du kan gå og kigge uden at blive stoppet hele tiden). Vi har efterhånden været i Tyrkiet 12 gange, rejser til Side d. 26.7 i 14 dage. Har prøvet Alanya 2 gange (næstbedst efter Side), Side, kemer, Kas, Bodrum, Kusadasi og Marmaris. Den sidste vil jeg ikke anbefale, med mindre det kun er for en uge - og så skulle i tage over til Rhodos. Jeg skal lige sige, at vi er et par på 38 og 41 der rejser meget. Tyrkiet er vores andet hjem (ikke af blod) . Her ville vi geren blive gamle.

Kommentar
Fra : sofjen

Dato : 15-08-03 18:30

Jeg vil klart anbefale en tur til Kappadokien - det er en to-tre dages tur (vi tog en arrangeret bustur derop), men det er simpelthen så smukt.

Kommentar
Fra : Marialise

Dato : 16-08-03 21:07

Kære Larsen

Jamen nu har I jo været i Alanya...............og nu er det min tur til at rejse til det spændende Tyrkiet, hvor jeg/vi aldrig har været. Skal nemlig rejse sammen med min dejlige mand og mine 2 yngste børn i alderen 12 og 14 år. Så hvis du har gjort dig nogle erfaringer vil jeg være rigtig glad for at høre om dem.

Venlig hilsen
Marialise

Kommentar
Fra : 131264

Dato : 16-08-03 21:15

Hej Marialise,

Vi er lige kommet hjem fra Side, det ligger 1 times kørsel fra Alanya. Og har selv været i Alanya 2 gange. Se ovenfor - hvad jeg skrev til larsen ang. Alanya.
Husk solcreme, det er ekstremt varm på de kanter i år....
Rigtig god ferie og hils omkring jer........

Kommentar
Fra : Marialise

Dato : 16-08-03 21:37

Mange tak 131264.

Det har jeg hastet med at udskrive. Og det var iøvrigt rigtig godt at læse.

Men vi skal nu først til Alanya til oktober..................men det må da stadig godt være rigtig varmt.

Håber at I havde en god ferie.

Venlig hilsen

Marialise

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:38

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : 131264

Dato : 23-11-03 20:52

Kære dabj,

Det er lidt svært at svare på et svar. Når man ikke har set dette svar før nu.
Forventer du, at jeg åbner denne side dagligt, og checker om der er nye emner.
Jeg har før oplevet, at der er kommet nye til i denne gruppe (og selv om jeg er tilmeldt emnet) så får jeg ikke besked. Og jeg har altså ikek modtaget Marialise´svar...

Kommentar
Fra : 131264

Dato : 23-11-03 20:54

Og til dig kære Marialise,

Ja, vi havde en fantastisk ferie...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-01-04 09:30

Man kan/bør/skal også lukke sine spørgsmål, når der er faldet gode og plausible kommentarer. Dette er ikke sket derfor fjerner jeg min abonnering på denne tråd, idet der nu er gået over et halvt år.