/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kabale - Hjertefri.
Fra : Mosebaek
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 17-12-18 18:05

Konen har lige fået ny pc. Win10. Version 1809.

Vi kan af omveje finde Kabale, men ikke Hjertefri. Har Microsoft godtnok skippet denne lille tidsfordriv.

Jeg har søgt på Solitaire og Simple Solitaire, uden held.

Kan den evt. uden bekymring downloades fra nettet.

Ak ja, Microsoft med alle deres "opdateringer", der giver folk dårlige nerver. Godt jeg holder mig til version 1511. Der findes begge spil, uden problemer.

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-18 18:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-18 18:40

Du kan hente de gamle spil fra win7 her:

https://winaero.com/download.php?view.1836

Her lige et billede hvor du skal klikke, og du kan vælge dansk når de installeres!
https://i.ibb.co/GFGJnC4/win7spiltilwin10.png

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-12-18 20:32

Download Microsoft Solitaire Collection fra store.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-18 20:38

jeg har brugt linket fra klaudi
for flere år siden, virker stadig fint

erik

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-12-18 07:52

windows 7 games for windows 10
desværre kunne jeg ikke copieret den ind men søg på det jeg har skrevet

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 18-12-18 10:21
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-18 10:34

Citat
Gør som webnoob skriver her er linket til spillene https://www.microsoft.com/da-dk/p/solitaire-collection-free/9wzdncrdn990?activetab=pivot:overviewtab

Der er jo IKKE Hjerterfri med i den pakke og så er det ikke Microsoft Solitaire Collection der linkes til!
Den er her:
https://www.microsoft.com/da-dk/p/microsoft-solitaire-collection/9wzdncrfhwd2?activetab=pivot:overviewtab

Så hvorfor skal han så gøre det?

Virker link ikke til de gamle spil fra win7 ikke, så prøv at slå ad-blocker fra, hvis der bruges så'n en!!

https://winaero.com/download.php?view.1836

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 18-12-18 10:55

Undskyld vi andre deltager Klaudi.
Følg hvad webnoob skriver, han er den der ved mest om alle Microsoft produkter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-18 11:08

Citat
Undskyld vi andre deltager Klaudi.

Citat
Følg hvad webnoob skriver, han er den der ved mest om alle Microsoft produkter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-12-18 11:14

Citat
Følg hvad webnoob skriver, han er den der ved mest om alle Microsoft produkter.

Arg..... mon dog!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-12-18 11:33

Jeg prøver alle kneb, for at undgå at download fra nettet. Har ind imellem gjort nogle uheldige erfaringer. Så jeg er lidt skeptisk. Gøres kun som absolut sidste mulighed.

Har haft besøg af min bror...han måtte også opgi`.

Jeg har haft hendes gamle Medion fundet frem. Der er Hjertefri på. Det virker også fint, på den, men det er umuligt at kopiere, over på f.eks. en USB. Kan ikke frigøres.

M.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-12-18 11:49

Citat
Jeg har haft hendes gamle Medion fundet frem. Der er Hjertefri på. Det virker også fint, på den, men det er umuligt at kopiere, over på f.eks. en USB. Kan ikke frigøres.

Nej selvfølgelig kan du ikke det, man kan ikke flytte et installeret program. Desuden så er Games i Windows 7 en integreret del.
Du bliver nød til at downloade det, du kan evt. hente det fra Store, så er du sikker på der ikke kommer snavs med.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-12-18 12:22
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-18 18:23

Er dette en seriøs link, uden risiko: https://winaero.com/download.php?view.1836

Har googlet lidt på Winaero. Ser ud til at være noget Vietnamesisk fly halløj.

Store er en jungle at bevæge mig i, med læssevis af spil og reklamer jeg ikke gider. Er opgivet.

Ellers vil jeg prøve at fjerne Win10, og lægge Win7 ind, hvis det kan lade sig gøre.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-18 19:29

Winaero er god nok, det har ikke noget med Vietnamesisk fly halløj at gøre.

Tjek lige dette billede, der er meget man kan klikke på!
https://i.ibb.co/GFGJnC4/win7spiltilwin10.png

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-18 21:34

Den kan så ikke downloades fra Winaero. Den melder om netværksfejl. Men det fejler intet.

Jeg har prøvet at slå Defender fra (eneste firewall på den) men det hjælper ikke.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-18 22:22

Jeg har lige downloadet den, igen, ingen problemer med Chrome!

Jeg har uploadet den på google-drev, prøv om du kan hente den derfra.
https://drive.google.com/open?id=1Gt9mp2UDPMafGSuZMF_IXpvtbF6ZFrVH

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-18 22:55

Tak for forsøg,Klaudi. Jeg prøver i morgen. Jeg sætter net kabel på den, direkte fra boksen.
Så må vi se. Kan måske skyldes wifi forbindelsen.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-18 14:21

Negativt. Beklager. Det vil jeg nok ikke bruge mere af min kostbare tid på. Så må hun undvære.

Jeg har prøvet igen og igen at installere. Hver gang får jeg besked på, at programmet er installeret på pc`en....jeg kan bare ikke åbne den nogensteds.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-12-18 14:48
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 20-12-18 15:06

Prøv at kigge efter Games i startmenu, måske genveje ikke er havnet i rigtige mappe!
https://i.ibb.co/fX0Ltsk/spilwin10.png

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-18 11:19

Nu er alle glade, i det lille hjem. Jeg fik sønneke til at klare det. Han er åbenbart mere kvik end mig. (Selvom det lyder utroligt).

Ved ikke om han brugte dine link, som jeg viste ham, men fakta er det kører. Men mange tak for gode forsøg på hjælp.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-18 14:10

Tak for svaret Klaudi. Ved ikke lige, hvordan det er jeg sidder og fusker i det.
Men se ovenstående indlæg. Troede jeg havde accepteret, det havde jeg så ikke.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-18 15:08

velbekomme