/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook mail - glemt adgangskode
Fra : ingelein
Vist : 272 gange
50 point
Dato : 02-10-18 13:47

Hej
Min mand har Outlook mail på sin Win 7 bærbare. For et par dage siden er der gået kludder i hans mail konto. Nu vil jeg redigere kontoen, men ingen af os kan huske adgangskoden - og jeg kan ikke huske hvilken adgangskode der spørges om.
Hvis jeg ikke kan finde adgangskoden må jeg oprette en ny konto med samme mailadresse på Outlook. Jeg går ud fra at det kan gøres med samme navn, ellers får han jo et problem med hensyn til f. eks. Borger. dk. hvor han har opgivet sin mailadresse.

Jeg er total blank og det er 5-6 år siden jeg sidst har beskæftiget mig med det.
Manden har en gmail konto. Vi kan logge ind på hans gmail konto. Men hvad er adgangskoden, når jeg skal oprette mailkontoen på outlook?
Håber meget på hjælp herindefra.
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-10-18 18:18

Du kan nulstille koden ved at logge ind på https://outlook.live.com/owa/#

Log på med din Outlook mail-adressen og derefter tryk næste
Tryk på glemt min kode.

Herefter indtaster du bare den mail-adresse en sikkerhedskode skal sendes til.
Når du får mailen (ca. 10-20.sek) Indtast du sikkerhedskoden og udfyld de tomme felter ( Navn m.m)
samt NY KODE

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-18 18:53

Hej og tak for svaret.
Jeg hsr fundet ud af at Det ikke er adgangskoden til outlook jeg skal bruge, men den adgangskode jeg bruger, når jeg skal logge ind på gmail. Så det er i orden nu og jeg har skiftet til en ny adgangskode.
Derefter har jeg i gmail aktiveret POP og IMAP OG GEMT ÆNDRINGERNE.
Der er en konfigurationsvjledning på gmail under indstillinger, men skidtet virker ikke.
HJÆLP TAK
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-18 19:17

Jeg skal måske skrive at det er en gammel outlook fra 2003, men den har jo været ok.
Ved testen af oprettelsen af en ny konto får jeg "fuldført" på kontrolboksen ved de første 3, men testmail og indgående mail mislykkes.
Desuden dukker der evindeligt et vindue op, hvor jeg skal taste adgangskoden. Det kan jeg huske fra tidligere, og at vi fik has på det,men spørg mig ikke, hvordan.
Jeg har brugt portene 110 og 995 til indgående og 25 og 587 til udgående. Det er da til at blive tosset over, at jeg ikke kan få det til at virke.
Det er så vigtigt at vi får den mail op at stå, men vi kan jo i nødstilfælde gå til gmailen.
Ingelein

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-10-18 19:52

Okay.... Ingelein...Prøv at følg denne video guide og se om det løser dit problem
https://www.youtube.com/watch?v=DBP5viWVwXQ

Måske du skulle overveje at skifte Outlook ud??
Alternativ til et super godt mail program kunne være Mozilla Thunderbird. https://www.thunderbird.net/da/
Gratis, nemt og minder meget om Outlook.

Har selv brugt Outlook i sin tid, men er gået over til Thunderbird.
Virker ubeklagligt og bliver opdateret løbende..
Om ikke andet kan du prøve det af og fjerne det igen hvis du er utilfreds.

McBobo

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-18 20:57

Hej McBobo
Jeg skal bibeholde @gmail.com ved min mands email adresse. Det er jo håbløst for mig at finde ud af, hvem der benytter denne adresse. F. eks. sygehus, læge, Borger dk, og mange andre. Tak fordi du tog dig tid til at svare.
Jeg har også kigget på outlook live..... eller hvad det nu hedder, men hvordan i alverden klarer i at få en ny mailadresse og distribuere den. Min mand har INGEN kontaktpersoner i sin Outlook mail.
Ingelein
Ps. Jeg har selv Outlook express og det fungerer godt, men jeg har heller ikke gmail knyttet til min konto, men Yousee.(TDC).

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-18 16:53

Her skulle være en vejledning der er til at gå til: https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da

Clou

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 19:31

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-10-18 20:41

Velbekomme - håber I kommer videre

Clou