/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon Pixma iP7250
Fra : jeanettesmor
Vist : 262 gange
500 point
Dato : 04-09-18 10:35

Davs.
Fik denne printer i går. Skal kun bruges til at printe på skiver og det er her problemet viser sig.

Får denne meddelelse:

"Printeren kan ikke være klar, fordi dens indvendige dæksel er åbent."

Ja, selvfølgelig er det åbent, det er der skiven skal sættes ind.
Ved forsøg på udskrivning valgte jeg "disc" - det gjorde ingen forskel.

Nogen som ved hvordan denne nød skal knækkes?

Tak forhjælpen og vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-09-18 11:03

Fulgte der ikke en Brugsvildledning med købet?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-18 11:08

For år tilbage, da jeg gjorde en del i det, fulgte der en "slæde" med et sænket hul til "skiven (CD/DVD), og så var det denne slæde, der skulle ind i sprækken i printeren.

Skiverne skal have en speciel overflade, så der kan skrives på dem.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 04-09-18 11:38
Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-09-18 11:49

poten - joda, den fortæller bare intet om løsning på problemet.

Bille1948 - jeg har både slæden og de rigtige skiver.

katekismus - jeg har set begge videoer (+ en hel del flere) og i dem alle går printningen glat og ingen steder nævnes der noget om åbne dæksler

Jeg prøver at kontakte Canon.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 04-09-18 13:22

Husk at slæden skal skubbes ind til et forudbestemt mærke på slæden....

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-09-18 13:31

for_lækker - jojo, det har jeg også styr på.

Problemet er at printeren forlanger at det inderste dæksel skal være lukket og det kan det jo af naturlige årsager ikke være når der skal printes på skive.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-09-18 16:12

På min Canon MX925 skal man lade det hele være lukket indtil den selv beder om skiven. Herefter kan man så åbne klappen og sætte slæden med disken i, IKKE FØR!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-09-18 16:15

Husk foresten at slæden kun må skubbes ind til mærket. Når den skal starte med at printe fører den selv slæden frem og tilbage indtil den køres helt ind og starter med at printe.

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-09-18 10:02

Tak for svaret katekismus. Canon kontaktet og løsningen serveret

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-18 11:07

Hvad var så løsningen?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 10-09-18 10:52

Da det lader til at flere er interesseret i at kende løsningen:

Her er svaret jeg fik af Canon

For at løse problemet vil jeg bede dig prøve følgende:

gå til kontrolpanelet på din computer

vælg ”hardware og lyd” og dernæst ”enheder og printere”

her bør du se din iP7250 printer, højreklik på denne og vælg printer præferencer

nu skulle du gerne se et vindue for printerdriveren, her skal du sørge for at du har valgt de rigtige indstillinger for medietype

Forhåbentlig løser dette dit problem, ellers så tøv ikke med at vende tilbage.

Indsæt din tekst her

Det var så enkelt at jeg selv burde have tænkt på det -

Vh - jeanettesmor

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-18 11:14

Når jeg skal udskrive på CD'ere eller DVD'ere med min Canon printer bruger jeg det medfølgende program "My Image Garden". Den ordner indstillingerne selv. Man skal blot gøre som jeg tidligere har nævnt og som man også kan se i katekismus'es videoer, så går det glat.