/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Brugerens skærmopløsning..?
Fra : Kaa.eL.Haa
Vist : 531 gange
50 point
Dato : 30-06-03 13:18

Hey jeg leger lidt med Flash og Java-scripts... Og nu er jeg nået der til, hvor jeg gerne vil have brugerens opløsning at vide...

Altså f.x.:
Brugeren har en opløsning på 800x600 px. og for at få en side, der passer til brugerens opløsning så istedet for at vælge opløsning fra en menu, så finder scriptet ud af det, og sender brugeren videre til den side der er lavet til brugerens opløsning...

Tak...

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 60 point
Dato : 30-06-03 14:33

Hejsa, for at få brugerens opløsning skal du bruge denne kommando:

"window.screen.width" og "window.screen.height"

fx. kunne du lægge disse to ind i to varialber, så:

x = window.screen.width
y = window.screen.height

Så kunne du jo fx. lave tre sider; en der passede til 800x600, en til 1024x768 etc...

Nu kunne du jo lave nogle varibler, der indeholdte de værdier, og tjekkede om brugeren matchede de værdier.

fx.
width = 800
height = 600

Kode
if(width == window.screen.width && height == window.screen.height) {
location.href="800_600.html"
}

Dette gør du bare med så mange opløsninger du vil, og så skulle den være der...

Ellers så bare spørg løs.. så skal vi prøve at hjælpe dig

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-03 21:03

Oste har en go' pointe...

Det er det, vi er her for. (Bare en kommentar)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 30-06-03 22:33

nemmerlig

Godkendelse af svar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 01-07-03 12:06

Tak for svaret oste..!

Det virker sQ.