/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Trafik gennem tyskland er den strid.
Fra : EiHaBr
Vist : 474 gange
500 point
Dato : 07-03-18 19:39

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan der er at tage på ferie i Tyskland i f.eks. først i august.
Er der nogen herinde der har ret nye erfaringer i ture ned i Tyskland til Østrig Saltzbyrg osv.
Er der meget trafik køer og skal man book alt forud.

mvh Eigil

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-18 19:47

Der er jo en hel del af Tysklands delstater, der har ferie på det tidspunkt, men hvis du kan undgå at køre i weekenderne går det nok ikke helt galt.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-18 20:25

Ja okay, jeg har set i listen over deres ferier. mon ikke der er bedst at køre øst om Hamburg og over øst nedad.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 07-03-18 21:37

Normalt tager vi på ferie uge 28-30. Normalt er der meget trafik fredag/lørdag.
Så hvis i har mulighed for at få feriested anden dag i ugen, ville jeg forslår det. Det har vi gjort de sidste par år og syntes faktisk det kører bedre. Vi køre normalt ned ca 100 km fra Salzburg.
Hvis du har behov for hjælp til seværdigheder der evt kan ses må du sige til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-18 22:05

Husk lige at der er noget med gamle øser (biler) og visse tyske byer.

Da vi mest gæster den nordlige del af tyskland - slipper vi for Hamburg området som godt kan give kø...............weekend og tysk ferie = kø som forresten hedder stau.

Vi besøger mest hansestederne, hvor vi bl.a- har været i Schleswig med hang til Vikinger.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 08-03-18 07:20

Man skal helst altid undgå Hamburg i morgen og eftermiddag trafikken (det er jo som alle andre storbyer )
Vi køre som regl aften og nat. Så kører trafikken rimlig. Fra grænsen og ned til dit område ca 10 timer.
Vi plejer at holde ind og hvile ved München. Vi er kun 3 i bilen, så vi ligger sæderne tilbage og sover et par timer og kører så, når vi syntes. Selvfølgelig gerne før kl 6 så man undgår München i myldretiden. Når vi er forbi München køre vi ind og får morgenmad.
Der ligger flere motorvejshoteler, kan se mange bruger dem, men der også mange som gør som os eller ligger sig udenfor på en bænk. Husk hvis du vælger denne løsning kun store P-pladser.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-03-18 08:56

Der er både for og imod at køre i weekenden,vi plejer at køre meget tidligt lørdag morgen,så vi er forbi Elbtunellen før kl.8.00,på det tidspunkt er der ikke så megen trafik,og du undgår lastbilerne,hvor de fleste ikke må køre i weekenden.Du kan dog være sikker på,at du ryger ind i et utal af vejarbejder,de har den underlige ide,at de begynder et sted,uden at gøre det færdigt,og derefter et par kilometer senere,at starte på et nyt !.PS.jeg vil sige,at 10 timer fra grænsen til Østrig er godt gået !

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 08-03-18 12:50

Der er ca 1000 km fra grænsen. Vi kører normalt 100 km på en time.
Vi holder kun pause når der skal tankes (en gang) evt en tissepause og byttes til at kører en enkelt gang eller 2.
Vi magter ikke at holde pause hver anden time og sådan har vi det alle i bilen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-03-18 15:22

Ja mange tak for alle jeres oplysninger. Vi er i gang med planlægningen allerede. Vi vil køre en torsdag i august og vil køre øst om Hamburg ned til omkring Magdeburg Leipzig og har lejet en lejlighed i Gera til første nat og derefter i Puch i Østrig syd for Saltzburg. Vi har fundet nogle steder deromkring vi skal se. Bl.a Hitlers borg, Brechtesgaden med tur ned i minen og måske også Krimmler vandfald, også er der jo sikkert mange flotte steder i Saltzburg, hvad er vigtigst at se derinde, det kunne jeg da godt tænke mig at vide. Vi skal helst ikke kør helt vild derned at, jeg kan ikke godt sidde for længe ad gangen helbredet er ikke hvad det har været, og det er jo også ferie, der er garanteret rigelig langt til Gera, første overnatning.
Har i andre godt oplysninger er de velkommen. Vi har lejet en bil for at have en god ny en, in gamle diesel 18 år gammel ved jeg ikke hvordan den må køre i Tyskland, ellers kører den jo godt nok.
Mvh Eigil

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-03-18 19:33

Du bør nok inverstere i en GPS,vi bruger den altid,f.eks.ved vejarbejde,hvor du skal benytte en anden rute,tit er det meget dårligt skiltet.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-03-18 20:04

Jeg har Gps og internet bruger og alt muligt, vi har også været i Tyskland og Italien tidligere, det var bare for at få noget viden fra dem der de seneste år har erfaring med trafikken og ferie i Tyskland og måske nordlige Østrig. Det kommer jo også nogle gode indslag.
Jeg går ud fra når vi lejer en bil er der det nyeste udstyr osv. i den, men jeg tager da min med alligevel jeg har en ret ny en.

Tak din mail Omahexen.

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 500 point
Dato : 08-03-18 21:15

Nu ved jeg ikke hvad aldersgruppe og hvad i er til. Samt hvor lang i har lydt til st kører.
Men Salzburg zoo rigtig godt. Man få betalt P afgift når man besøger parken. Hyggelig men ej stor.
Frilandsmuseum i Salzburg her kan man bruge hele dagen. Der er omkring 60 huse, man kan kører gratis med tog på område, spisested. Vi har været heldige at være der både på dage hvor fe arbejder på museumet og hvor de udstiller og sælger håndværk (keramik, knipling, træ udskæring mm)
Mozart (Salzburg) er født her i byen.
Chiemsee bayerens største sø. Tag evt en sejltur og se et AfLudwig 2slotte, som ligger på en af øerne, samt museum om ham. Mener også man kan se et andet museum på øen. Kør en tur op til slottet i hestevogn.
München ca 100 km fra Salzburg her har de en rigtig stor zoo, desuden byder byen på mange andre ting (prøv at goggle)
Ruhpolding skovmuseum (ej stort) og eventyrspark (helst med mindre børn 3-6 år/ hvis jeg husker rigtigt)
Konigsee mulighed for at sejle og se vandfald . Hører ekko mit på søen. Ørnereden som du selv skrev. Man har mulighed for st gå op elle tage en bus (bus koster dog lidt meget, men det hele vær)
Kufstein ca 100 km bæk borg festnonh (orgl spil ved 12 tiden) hyggelig Gammel bydel. Gåtur ved inn floden. Riedel glas museum.
Ebba ved kufstein zoo (mindre park), kirke ved zoo, Ebba kirke (utrolig smuk), hagl her stutteri opvisning en gang om ugen aften (heste/stalde kan besøges plus mindre museum med hestevogne)
Rattene eg glaskunst, hyggelig by (ikke langt fra krimml, som også er et besøg hver / som du selv skrev)
Vandreture Østrig og sydtyskland har mange gode muligheder.
Jeg kunne give mange flere forslag, så skriv hvis der er behov.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-18 22:13

EiHaBr - Du skal ikke regne med at nye eller nyere biler har opdaterede GPS , da det er temmelig dyrt at få lavet.
Så egen GPS er nok at foretrække - især hvis den også kan modtage meldinger om stau.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-18 22:49

Eller hvis I har en Smartphone f.eks. iPhone, kan Sygic eller Maps.me anbefales. De er altid 100% opdaterede, og har live trafik information, med omdirigering med videre - ganske gratis

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-03-18 00:21

Jo tak for alle de fine oplysninger, vi er 4 fra ca. 55 - 68 år og har både gps og i-phone.
Og der var mange gode ideer til turiststeder, så vi skal nok få 8 dage til at gå med det.
Jeg kan se det er noget nær det jeg har fundet på nettet og fået prej om af andre. Der er sikkert også gode turist kontorer og brochurer når vi kommer frem, men det er jo godt at vide noget om inden det giver go også en vis glæde mv.

Tak mvh Eigil.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 09-03-18 11:11

8 dage er alt for lidt min. 14 dage. Husk at få smagt på deres øl og nyd trioler liv med musik.
Rigtig god tur.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-03-18 19:39

Hvis du vil leje en bil,er det billigere i f.eks.Flensborg,der kan du leje en Opel Astra for 317 euro incl.3.900 km pr uge.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-03-18 20:36

Ja det er billigere at leje i Flensburg ved vi godt og jo vi skal nok få smagt deres "tyroler" øl. Men det er nok rigtig man sagtens kan bruge 14 dage.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-03-18 19:05

Tak for alle jeres oplysninger.
Jeg ved snart ikke hvis der er bedst, der er mange oplysninger, mange af dem kender vi, men det var mest ny opdateret kendskab til trafikken de seneste par år.

Mvh Eigil

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-03-18 19:09

Tak for svaret bodillouise.