/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde Mp3 til cd.
Fra : k_m_s
Vist : 267 gange
200 point
Dato : 22-02-18 17:51

Hej.

Hvorfor f..... kan man ikke mere brænde mp3 filer fra pc til cd? Win 10.

Snakkede med dem og fik at vide man skulle finde noget sw til at gøre det med.

Har prøvet at bruge win men uden held.

Hvad bruger I og hvad kan I anbefale?

Hilsen
Kim

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-18 18:11

På min PC ligger Windows Media Player.
Den kan brænde CDer.
Hvis du vil brænde mp3 og beholde mp3-formatet, skal man nok finde et almindeligt brændeprogram, der kan bruges til at brænde dokumenter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-02-18 19:28
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-02-18 07:23

Gjorde det forleden da jeg fik spørgsmålet/opgaven, fra en bruger af vores IT Café på biblioteket her i Hundested

Han skulle bruge vinderen af Melodi Grand Prix'et, og få den over på en CD.
(hold CTRL nede for at vælge flere filer!)

Det er 'bare' at vælge den/de MP3 filer der ønskes, og så højreklikke på de valgte, og vælge 'Send til', og her vælges så din CD brænder, f.eks D:\DVD/CD drevet.

Læg en tom CD i drevet inden!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-02-18 07:24

PS.

Den efterfølgende afspilning af MP3'erne var fejlfri

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 24-02-18 18:03

Dogvillestar

Skal cd'en være formateret først? Og hvis, hvordan gør jeg det?

Jeg har gjort det massevis af gange i tidligere versioner af win. Så ved ikke hvad der går galt her.

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 24-02-18 18:07

Jeg kan heller ikke få https://cdburnerxp.se/ til at virke selvom jeg siger at den skal afslutte disken.

Når cdén er brændt står den med bemærkningen "filer der er klar til at blive brændt"

Aner simpelt hen ikke hvad der sker.

Kim

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-02-18 19:13

CDen skal IKKE fotmateres.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-02-18 07:00

Du skal ikke formatere CD'en, bare læg en tom ny CD i skuffen, og følg vejledningen

Check evt. dit CD/DVD drev i Enhedshåndtering først!

Eller i Indstillinger, under Opdatering og Sikkerhed --> Foretag Fejlfinding ---> Hardware og Enheder!

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 28-02-18 15:57

Tak for svaret ThomasCSR.

ashampoo.com kunne gøre jobbet for mig.

Hilsen
Kim