/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Komprimering af mp4 videoer
Fra : nyfigen
Vist : 285 gange
200 point
Dato : 02-02-18 07:13

Jeg har lavet en hjemmeside hvorpå man kan få vist et par små videoer, som jeg har optaget for omkring et år siden med min WindowsPhone Microsoft Lumia 640 XL. Videoerne er i mp4 format.

Problemet er, at videoerne ikke kan downloades hurtigt nok. Der kommer irriterende pauser i visningen. Bemærk, at jeg ikke har problemer med at se videoer på YouTube.

Mon der findes et program, der kan bearbejde mine videoer, så billedkvaliteten bliver dårligere samtidig med at filstørrelsen bliver mindre. Jeg gætter på, at filstørrelsen mindst skal halveres for at løse mit problem.
Mvh nyfigen

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 210 point
Dato : 02-02-18 07:24
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-02-18 11:49

Nu ved jeg ikke hvor du har den hjemmeside hosted henne, Hvis det er på egen server ,kan det være fordi din upload hastighed er for lav.
Prøv at lægge filerne i skyen et sted skyen et sted. så skal du kun downloade i videohastighed.

Handbrake kan være lidt sværat indstille. Prøv mc-tvconverter. Den bruger handbrake til at løse opgaven, men er nemmere end handbrake direkte .

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 02-02-18 12:37

Kære dogvillestar og transor
Tak for jeres svar - nu ved jeg, at der er muligheder, og dem vil jeg prøve.
Min hjemmeside er hosted hos one.com
Mvh nyfigen

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 02-02-18 17:47

Tak for svaret dogvillestar.
Jeg har nu brugt handbrake, og filstørrelsen blev reduceret til en tiendedel.
Kvaliteten er OK.
Jeg reducerede til kvaliteten 576p25.
Jeg downloadede handbrake til min Mac.

De bedste hilsner fra nyfigen