/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nye jagttider.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 25-10-17 19:08

Daws i jagthytten!!
Hvad er Jeres reaktion på de evt. nye jagttider ?

Måger (sølvmåge 1.9 – 31.1)

Grågås (jagt på omdriftsarealer i august)

Ringdue (16.10 – 31.1)

Krage og husskade (jagt én time før solopgang)

Hare (1.10 – 31.12 øst for Lillebælt)

Agerhøne (16.9 – 31.10 på Sjælland, Møn, Lolland og Falster)

Fasanhøne (1.10 – 31.1)

Blisgås (lokalfredning på Nordfyn ophæves)

Jagten mindskes

Fløjlsand (fløjlsand hun fredes)
Havlit (havlit hun fredes)
Tyrkerdue (fredes i Jylland og på Fyn/1.11 – 30.11 i Østdanmark)
Husmår (1.10 – 31.1)

Dåvildt

Vildtforvaltningsrådets indstilling til jagttiden på Dåvildt følger Den Nationale Hjortevildtgruppes indstilling. Det betyder, at rådet indstiller, at de regionale indstillinger følges.

Muflon og andre tamgedermå ikke skydes i dyrehaver når de er bundet til hegn, pæl el. lign. .

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-10-17 07:43

Muflon og andre tamgedermå ikke skydes i dyrehaver når de er bundet til hegn, pæl el. lign. .
Denne meget vigtige pasus synes alt for restriktiv !! Hvorfor skal en ukyndig "jærger" ikke have den fornøjelse, når nu evnerne ikke slår til på anden vis ???

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-10-17 15:03

Citat
Muflon og andre tamgeder må ikke skydes i dyrehaver når de er bundet til hegn, pæl el. lign. .
Ja visse højdt udannede, såsom malkemaskineingeniører, forfattere og riffelinstruktører synes nok, de nye jagttider er dybt uretfærdige med dette pkt. inkluderet.

Nu skal det da ikke undre mig, det bliver forbudt at ombygge campletter til jagtvogne...

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-10-17 09:27

Hvor er verden dog fuld at uretfærdigheder - se nu blot på sexbomben Anna Mee Allerslev, som, trods højt begavet og jurist, ikke kan finde ud af de mest selvfølgelige måder at opføre sig på, absolut skal føre sig frem som en person der er højt hævet over den gemene hob !! Men det er måske fordi hun er for entilligent , lidt a la vor fælles ven, forfatteren, hundedomptøren, ingeniøren og løgenhalsen - han har sgu' heller aldrig forstået at opføre sig som normale mennesker !!!
Typer som ovennævnte har nok aldrig været udsat for sexchikane og deraf de underlige former for adfærd !!??

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-10-17 14:57

Så rigtigt så rigtigt

Mht. jagttiderne - altså de nye, er der et par gode tiltag.

Pkt. 1 - sølvmåge 1.9 – 31.1) Det er rigtigt godt.

Pkt. 2 - Krage og husskade (jagt én time før solopgang) Det var rigtigt godt set.

Pkt. 4 - Ringdue (16.10 – 31.1) Det undrer mig!!
Jægerne fik da ellers tudet ørerne fulde af, at ringduen yngler helt hen i november pga klimaforandringer, og jeg skal komme efter, skal jeg.
Dejligt, at klimaforandringerne er gået i normalt leje igen. Hmmmmm.....Montro klimatilpasningen skyldes de investeringslystne klimapræsters opsætning af mega store tilskuds møller..? Meget gerne på nabokommunens grund. De investeringslystne gider jo ikke at høre dem - eller se dem, når de også har investeret i dem. Nej, pøblen fra udkanten skal da også ha' noget at glæde sig over.....såfremt den landsby de bor - eller boede i, ikke er blevet eksproprieret.

Mvh.
Tommy Møller
Snurrebasse.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 500 point
Dato : 29-10-17 22:06

Alt i alt nogle fornuftige tiltag.
Men! For min ydmyge ringhed lakker det mod enden, hvad angår mit engagement på vildtbanen.
Jeg har pådraget mig en skade i højre hofteområde, og jeg vil ikke, i hvert fald for nuværende, kunne bære et nedlagt rådyr ud fra skoven. Satans - men nok en blivende tilstand. I det daglige går jeg rimelig ubesværet, men det er ikke godt nok i "marken".
Og hvad så er årsagen til al denne ynk???
Konen og jeg var i Rom fra den 16. september og 8 dage frem. En helt igennem dejlig tur, men på et tidspunkt trådte en smuk romerinde ind foran mig, og jeg fokuserede straks på hendes flotte bagdel. Derfor så jeg ikke et trappetrin og gik ned for fuld musik. Gudskelov havde vi lejet en bil, og de sidste to dage voldte ikke de store problemer. Men hjemkommet havde jeg voldsomme smerter, og jeg døjer stadig med smerter.
Mine to sønner og jeg skulle have været på rådyrjagt i dag, men Gudskelov ankom stormen. Når drengene er med kan jeg naturligvis tage det roligt, men de arbejder dagligt på fuld tid.
Så er der naturligvis fuglene, men der er nada ænder i området - og duer har jeg ikke set siden primo september.
Ren og skær ynk.
Men, men, men. Jeg har det alligevel fint med situationen. Jeg har været aktiv jæger siden det fyldte 16-enden år, og så kan det være nok.

Mvh.

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-10-17 08:00

Fat mod, Tonga !! Selvom du ikke længere er nogen årsunge, så har du stadig livsmodet og appetit på livet i behold ! Jeg ved godt fra mig selv, er selv lige fyldt 70, at kræfterne ikke er de samme som for 10 år siden, men så må man "bøje" lidt af hvor det kniber - men alt dette behøver jeg sgu' ikke at fortælle dig ! Blot dét du stadig ser efter en god kvinderøv er beroligende for dig og alle os andre. Tag den nu med ro og modtag al den hjælp du bliver tilbudt.
Jeg var på jagt i det østjyske i lørdags og talte med nogle der kunne berette, at vor fælles "ven" stadig er bosat på sin gamle adresse, men har solgt huset og bor til leje. Han har været alvorligt syg med hjerteproblemer - hvordan det går med ham ved jeg ikke, men en sådan omgang i hans alder er alvorligt. Ikke just den skæbne man kunne have tiltænkt ham, selv med alle de infame og ondskabsfulde tiltag han har begået igennem mange år. Man må håbe han finder lidt fred og nyder tilværelsen, trods alt.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-17 09:29

Ja ja Tonga, man skal holde øjnene på fortovet og ikke på vuggende ungmøers bagdele.

Ingen ænder, siger du. Hvorledes med gæs? Jeg ser store flokke af gæs på træk stort set hver aften og morgen. Gæssene skal jo raste et sted, og det kunne meget vel være på din jagt.

God bedring herfra.
Mvh.
Tommy.

Nu med cal. 17hmr. 8 uger tog det at få en våbentilladelse. OTTE UGER!!!!
For et par år siden kørte man hen til de lokale sherif - han kendte jo
alle i omegnen, fik en tår kaffe mens han udfyldte papirerne. Ekspeditionstid = under en halv time.

Hold kæft, hvor samfundet er blevet ringe!!

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-17 08:51

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-10-17 16:10

Nøjjj! Tusinde tak for de mangepoings.

I dag så jeg fire gæs vade rundt på marken. Hunden blev sendt afsted, men gæssene var hurtigt på vingerne. I virkeligheden ankommer de mange gæs først primo januari, men de udgør ikke noget problem - det siger ejendommens to naboer også. I år var der f.eks. ingen bare pletter i afgrøderne.
Næh, det er kronhjorte og rådyr, som udgør det største problem. I dag rejstehHunden otte hjorte, som derpå stak af over til naboen.

Men der er også etik i sagen. Dyrene skal også have lov til at leve i rimeligt omfang, og selvom jeg nedlægger mellem 4 og 14 rådyr på årsbasis, kommer der nye fra Valby Hegn og Tidsvilde Hegn, idet ejendommen ligger midt imellem de to lokaliteter.

På min daglige tur i Langstrup Mose så jeg to nedlagte alliker, en krage og en skade smidt i hjørnet af en parkeringplads. Sådan noget harmer mig faktisk. Man kunne da grave dem ned eller i det mindste lægge dem ved indgangen til en rævegrav. Mærkeligt.

Nu afventer jeg en masse dejlige unger, som forsøger at skræmme mig med "farlige" udklædninger. Jeg har købt slik for en mindre formue.

Mvh.

Tonganeseren, som skal have en Ipren mere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-17 21:24

Hej Tonga.
Et fint skriv. Jeg kan godt lide den måde, du forvalter,- og udøver jagten på.

Mvh.
Tommy.