/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Danner temp logfiler i giga størrelse
Fra : ambeck
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 09-10-17 21:19

Vi har en ny hp bærbar med 300 giga storage. Alligevel fyldes harddisken op med temporære logfiler i op til 36 giga pr dag. Hvad er det for noget? Er det normalt? Skulle en diskoprydning ikke fjerne den slags? Pcen bruges kun til dokumenter og lignende. Billeder, film og musik er fjernet fra den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-10-17 22:00

Prøv Glary Utilities.

Kan du se, hvilke programmer, det er, der laver de store logfiler?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-10-17 00:20

36GB logfiler pr. dag er alt for meget. Log + temp filer hos mig fylder under 100 MB selvom der kan gå måneder mellem at jeg rydder ud i dem.

Har du antivirus i maskinen? Hvis ikke så få installeret en. Noget tyder på at du har et eller andet uønsket i din maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-17 12:47

Det kunne være temp filer for et eventuelt systembackup, (eller selve backup´pen) så pas på med at slettet.

Men ellers er det ALT for meget, højest 1gb og så skal man surfe dagen lang

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 11-10-17 13:34

Altså, navnet på filen er aria-debug-9820
og indholdet er :
>>>>>>>
2017-10-10 16:07:26.183|00007672|
C:\build\aria-cpp-v1\clienttelemetry\src\SQLiteStorage.cpp(507): int __thiscall common::SQLiteStorage::Initialize(const char *,unsigned int,struct common::FileStats *) ERROR : Previous DB file C:\Users\Søren\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\setup\logs\parentTelemetryCache.otc.session is too large [4294967295 > 65536]
2017-10-10 16:07:26.185|00007672|
C:\build\aria-cpp-v1\clienttelemetry\src\SQLiteStorage.cpp(1415): int __thiscall common::SQLiteStorage::sqlite3_exec(const char *,int (__cdecl *)(void *,int,char **,char **),void *) WARNING: Failed to execute query: ALTER TABLE `packages` ADD `inflight` INTEGER; [rc=1]
2017-10-10 16:07:26.195|00007672|
C:\build\aria-cpp-v1\clienttelemetry\src\SQLiteStorage.cpp(1415): int __thiscall common::SQLiteStorage::sqlite3_exec(const char *,int (__cdecl *)(void *,int,char **,char **),void *) WARNING: Failed to execute query: ALTER TABLE `packages` ADD `attribs` INTEGER; [rc=1]
<<<<<<<<<<<<<<<

Er det et program fra en mærkelig server, som dumper?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-10-17 18:06

Det ser MEGET mystisk ud. Især når datamængden er så stor som du beskriver får mig til at tænke på hackingforsøg. Jeg ved ikke om du bruger maskinen i forbindelse med programering, men en mappe som "build" finder man typisk i forbindelse med en kompiler og ikke på en maskine hos almindelige mennesker.

Sørg for at der er antivirus på maskinen og lav en scanning

Installer også et antispywareprogram som for eksempel Superantispyware fra http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE den gratis version er helt ok.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-17 19:52
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-17 19:54

Citat
** Moved from: OneDrive / Working with files and folders on OneDrive / Adding and removing files and folders / OneDrive in Windows 10 **

Luk ned for automatisk opdateringer fra ONEDRIVE + andet

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 12-10-17 12:23

Til mig-selv
Jeg prøvede at resette OneDrive, men det gik ikke godt, for den kunne ikke finde OneDrive.exe. Vi bruger ikke OneDrive. Vi bruger Filehistory til at lave backup med. Du'r det egentlig?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 12-10-17 12:26

Til Steen:
Har kørt Antispy som du anbefalede, men frygter at det hele er OneDrive miskmask eller fordi vi kører med Office 2007.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 12-10-17 12:58

Tak for svaret mig-selv. Reset af OneDrive virkede.