/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
script til at overskrive filer
Fra : madglad
Vist : 299 gange
200 point
Dato : 30-09-17 19:51

kan man lave et script der overskriver filer i en mappe når pladsen er opbrugt..kan man sætte det ind i en mappe der er i skyen dropbox webhotel osv ?..altså hvis min dropbox plads er opbrugt så sletter den automatisk de ældste filer.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-17 20:37

Ja... hvis du er indehaver af serveren og har skriverettigheder dertil !

Præcis som i Google' G-Mail ..hvor; "Skaldespanden/Papirkurven" tømmes efter 30 dage.

'Same ting about' Dropbox og lign.

Kan eksempelvis laves i PHP:

https://stackoverflow.com/questions/22477744/automatically-delete-files-based-on-date-of-creation

..eller ASP:

http://www.c-sharpcorner.com/blogs/deleting-a-file-after-7-days-using-windows-services

,,eller enhver anden form for CGI : Perl, Ruby, osv.

men kræver at script's kan afvikles serverside. Som klientscript (..i f.eks. vScript el. JavaScript) ?
GLEM DET !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-09-17 21:05

Citat
når pladsen er opbrugt / .altså hvis min dropbox

Scrips er en farlig ting på Websites og tvivler på at du kan bruge det på dropboks uden for evigt at få lov til at bruge den mere - Websites tror jeg du vil få en MEGET stor advarsel af udbyder.

Citat
altså hvis min dropbox plads

Du må have en EVIG opload kørende fra mobilos/andet, hvis du får advarsler om manglende plads.
MED MINDRE det er Dropboks der laver sjov med dig? = du har nu ikke mere END plads tilbage = REN REKLAME for at få dig til at KØBE mere plads = den får jeg et par gange om måneden.

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 30-09-17 21:07

det lyder sgu for svært for mig og det lyder som noget der ikke kan lade sig gøre..takker for svaret

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 30-09-17 21:10

det er upload fra overvågnings kamera..det fylder en del

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 30-09-17 21:13

Tak for svaret molokyle.