/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Sony Bravia og Iphone/bærbar
Fra : kondivand
Vist : 291 gange
50 point
Dato : 26-09-17 09:44

Har købt et Sony Bravia 55XE7096.

https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kd-55xe7096/specifications

https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kd-55xe7096

Det er desværre ikke lykkes mig at finde ud af, hvordan jeg viser billeder og videoer fra fra min Iphone og bærbare på TV-skærmen. Det virker som om, at TV'et er sat op til Android, men jeg har læst at der måske kan søges hjælp via en App.

Jeg har prøvet ImedieaShare, men kan desværre ikke få det til at virke.
https://www.youtube.com/watch?v=1_LFTYPKNlA

Er der nogle der har erfaringer med samspillet mellem Sony Bravia og Iphone/bærbare (Lenovo
ThinkPad)?

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 35 point
Dato : 26-09-17 10:34

Hej Kondivand.
Den øvelse som du er igang med er ikke så nem endda. Alle skriver det er bare klick og det virker.
Min erfaring at smartTV er mange ting, alt efter om du køber et Tv på tilbud eller et dyrt til fuld pris og der ved får den nyeste smart tv software. Hvis man så har 3 TV som jeg har er det forskellige måder tingene skal gøres på alt efter hvilket TV. Der er jo også forskellige Fil formater, så noget virker her og andet virker der. Selv bruger jeg Chrome cast, det har jeg næsten lært at håndtere, men nu er der jo kommet en ny model, så penge ud af lommen.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 10:42

På mine afspillere til tv (ikke TV) er det under hardwarens opsætning der skal finde hardwaren der skal tilsluttes - og der er som regel diverse koder der indtastes.
Altså det nytter ikke at bruge Iphone/PC til at tilslutte med, du skal bruge tv.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-09-17 10:59

Viser Chromecast et 100 pct. spejlbillede af skærmen på min Iphone, så hvis jeg viser et foto el. video jeg lige har taget, så kan jeg se det på mit TV. Eller er det mere en funktion til at overføre det jeg streamer fra fx DRs App, så det kommer over på TV?

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 22-11-17 15:34

Tak for svaret stone47.