/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Indstilling for link (e-mail adresser).
Fra : efaldk
Vist : 381 gange
65 point
Dato : 24-09-17 09:48

Kan man ændre indstillingen, så man automatisk bliver ført videre, når man klikker på et link med en e-mail adresse på nettet? Det kunne jeg tidligere, men nu virker linket altid helt dødt, og det gælder i alle situationer og for alle typer af dokumenter. I givet fald hvor og hvordan hvordan gør man?

Jeg har en stationær pc, bruger Windows 10 og har Crome som browser.

På forhånd tak.
Erik

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-09-17 09:51

Det kræver lidt nærmere oplysninger om hvad du gør og hvad du vil opnå i hvilken situation...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-09-17 09:54

Du bliver vel sendt til det program, der er opsat til at være din standard mailklient

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-17 10:19

Du skal i (Win7) kontrolpanel/ internet indstillinger/ avanceret og sætte kryds ved Tillad Aktivt indhold

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-09-17 10:19

Min Chrome/Windows 10 åbner heller ikke maillinks/adresser i Gmail som før i tiden!
Tror det er kommet via en Chrome opdatering

Jeg kopierer manuelt mailadressen ind i Gmail!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-17 10:20

Bruger du Crome kan du markere linket og H klikke - åbn i nyt vindue

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-17 21:13

Du skal have fortalt windows hvilke programmer du vil bruge som standard!

Klik nede til højre for uret på Handlingscenter, klik så på Alle Indstillinger,
klik så på Apps, så på Standardapps, klik på Mail og angiv det program du bruger til email.

Samme fremgangsmåde bruges til andre filtyper.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-17 22:50

Citat
Du skal have fortalt windows hvilke programmer du vil bruge som standard!

Det kan man måske i nyere pc´r men fremkommer der ikke et ? direkte link så er det maskinen der ikke ved det.
Hvis det sker ved samtlige links/ mails er det noget med Aktivt indhold at gøre - er det bare mails så er det rigtigt - som beskrevet.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 65 point
Dato : 25-09-17 06:35
Godkendelse af svar
Fra : efaldk

Dato : 25-09-17 08:41

Tak for svaret dogvillestar.

Jeg brugte denne tilføjelse, og bliver nu automatisk omstillet:

Der findes en tilføjelse - Open mailto-links - til Chrome.

https://chrome.google.com/webstore/detail/mailto-for-

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-09-17 21:48

Den 1. løsning er ellers ret nem, så sparer du noget hukommelse, når Chrome ikke skal 'slæbe' på en udvidelse!