/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fjordline igen
Fra : svendgiversen
Vist : 421 gange
64 point
Dato : 18-08-17 21:16

Ja, mit tip gik i vasken på grund af et personligt mail til min kone.
Kloge kandu brugere kunne nok havde fundet frem til Fjordline...

Og så et link til vor kloge nordmand, fordi jeg ikke gider skrive det samme flere gange:

http://kandu.dk/spg178211.aspx

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-17 21:44

Hvad er den vurdering af Smyril line? Skal med dem i september til Færøerne/Island

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-17 09:33

Bare rolig Bille, Smyril line er også udmærket.
Når vi foretrækker Fjord line er det den rolige fjord sejllads
Stavanger - Bergen og retur i godt vejr.

Vi lå underdrejet i 5 timer med Smyril line ved Færøerne.

I behøver jo ikke at få det samme dårlige vejr,
men forholdene er nok lidt barskere der oppe nordpå?

Noget vi også kan anbefale er Collor line fra Kiel til Oslo,
med en fantastisk indsejling i Oslo fjorden.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 64 point
Dato : 20-08-17 11:46

Citat
Bare rolig Bille, Smyril line er også udmærket.
Når vi foretrækker Fjord line er det den rolige fjord sejllads

Akja, der var engang for ikke så længe siden, da begge sejlede fra Hanstholm.
Tillige med "Master Cat", som vi var med til Kristiansand. Den har vist nu anden navn.
Citat
med en fantastisk indsejling i Oslo fjorden.

....ja, og den er lang. Jeg husker tilbage i min pure ungdom, en kammerat og jeg, på tur til Oslo.
Vi lå og boblede på soldækket. Pludseligt fik een af os, øje på land i begge sider. Vi sprang ned efter vores bagage, for hurtigt at komme i land. Jeg tror der gik noget med halvanden time, inden færgen lagde til.
Iøvrigt har Kristiansand og Gøteborg også nogle smukke indsejlinger.

Kandu kører ad H til igen.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-17 12:21

Ja der er mange smukke indsejlinger med krydstogts skibe, nu vor foretrukne rejse form.

Color line sejler også fra Hirtshals til Larvik og Kristiansand,
men med mindre både end den fra Kiel til Oslo, der er kæmpestor.

Og hvis det lykkes vor kære nordmand at svare, så jeg kan lukke hans indlæg,
her en kopi af min meddelelse til ham:
"
Jeg ser du er nordmand, så kender og savner du måske egnen?

Jeg troede Bergen lå ved havet, men vi sejlede i timevis på fjorde i godt vejr.

Så kørte vi nordpå gennem mange tunneller, sejlede over sognefjorden,
så mod øst til Balestrand, hvor vi havde to overnatninger på Midtnes Hotel,
en fantastisk egn og et godt familie drevet hotel, som vi kan anbefale.

Så sejlede vi sydpå til hovej 13, senere 7, og overnattede i Nordheimsund
på et lidt nedslidt hotel som jeg ikke vil anbefale.

Også hjemturen var god og vi fandt forstavnen med udsigt igen i godt vejr.

Vi har nu sejlet med Smyril og Collor line, men Fjordline var den bedste...
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-17 10:00

alimak har nu fået sine velfortjente 500 points.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-17 16:11

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-17 20:34

Selv tak, Svend.

M.