/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykel lapning
Fra : supersine669
Vist : 264 gange
300 point
Dato : 18-08-17 12:17

Jeg havde købt en ny cykel. Første tur, blev den punkteret :( . Ville lappe slange,og havde jo et sæt med lapper, lim mm. Limen var tørret ud, og måtte vente i dagen efter. Mit spørgsmål er, kan man bruge andre lim?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 310 point
Dato : 18-08-17 12:28

Nej, brug kun lim til lapning af cykel slanger,
skal bevare en vis elasticitet...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-17 13:23
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-08-17 13:27

Punkterfri cykeldæk

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 18-08-17 15:19

Du skal købe en "rigtig" tube vulkaniserende lim til lapningen - og så iøvrigt skifte til kevlar-forstærkede dæk - især hvis du kører på skærver / skovveje

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-08-17 17:07

Du kan købe selvklæbende lapper, så du ikke selv skal komme lim på.

Dobbeltbundede dæk er en rigtig god ting. Godt nok koster de mere, men til gengæld slipper man for alle lapningerne.

Jeg tror det er et års tid siden jeg fik dobbeltbundede dæk på min cykel, og jeg har ikke været punkteret siden, heller ikke selvom jeg er kørt igennem glas-skår (man opdager det jo først når man er halvt igennem )

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 18-08-17 17:16

Tak for svaret svendgiversen.