/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Spam mail igen igen
Fra : olarsen
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 03-08-17 07:31

Hej,

Jeg bliver ved med at få mail fra en bestem mailadresse, jeg har forsøgt at blokere den, anmeldt den som forsøg på phishing, men den kommer bare igen hver dag med nye tilbud om lån mm., hvordan slipper man af med sådan en, der er også mulighed for at opsige abonnementet, men tør man det??

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-08-17 08:47

jeg vil jo godt bruge opsige funktionen. jeg ville lige ikke inden jeg trykker se hvad det står i nederste venstre hjørne, hvor jeg føres hen. lad os se hvad vores venner mener.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-08-17 09:11

Jeg ville absolut ikke klikke på noget somhelst i denne mail. Risikoen er alt for stor.

Jeg bruger selv en mailudbyder som scanner samtlige mails for virus og spam således at de værste af slagsen er fjernet inden jeg modtager dem. Derudover bruger jeg et mailprogram (Incredimail) som også indeholder et filter hvor jeg selv kan specificere hvilken mappe en mail med et givet indhold i afsender, modtager subject, m.m. skal sendes hen i.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 12:06

højreklik på linket og læg adressen her ind

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-08-17 12:39

Slet!
Klik ikke ved nogen opsigelse!

https://dk.norton.com/how-to-stop-spam/article

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-08-17 14:33

Navnet på linket er 'info@infor.misome.com'

http://www.cedral-calculator.com/index.php?cmd=load&url=5982c19e4e755

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-08-17 15:06

Alene der at navnet på linket og det sted den fører hen er forskellige gør mig mistænkelig. Du skal så absolut ikke klikke på noget her.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-08-17 15:21

http://www.cedral.dk/forside/kontakt-os

Kør ned i bunden, så kommereregner
http://www.cedral.dk

http://cedral-calculator.com/index.php?cmd=null&lang=dk

Jeg ville kontakte dem via mit første link, og forelægge dem problemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 15:44

Scan din pc for mallware - man ved aldrig.
Tvivler på at det nytter at kontakte et firma der næppe (bevist) har med sagen at gøre = og slet ikke Phissing, kan ikke se på linket at der skal afgives oplysninger.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-08-17 15:52

UNDSKYLD!
Der kom vist lige noget helt forkert med på min post. email adressen 'info@infor.misome.com' er rigtig, men cederal.dk har INTET med sagen at gøre, det er et ok firma som jeg lige besøgte i anden anledning, ved ikke hvordan jeg fik det fumlet med ind over, beklager dybt.

Så det er lige en ommer.
/ole

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-08-17 15:52

Man skal passe MEGET på mails som man ikke selv har bedt om at få. Selvom at den tilsyneladende kommer fra en seriøs afsender så kan den udmærket komme fra en kriminel som benytter sig af en falsk afsender.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-08-17 15:57

Yes I know!
Det plejer bare at lykkes for mig at enten blokerer afsenderen eller anmelde som phishing, denne afsender er dog i stand til at ignorere alt, det forstår jeg ikke. Når en mail er blokeret en gang burde man vel ikke se mere til den??
/ole

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-08-17 16:10

det er rigtigt, men det sætter cedral.dk i et urimeligt skidt lys så!

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-17 16:12

Ok, sidste indlæg ar ikke set.
Jeg er nu opdateret!

Tør vi checke denne
https://haveibeenpwned.com

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 20:14

Citat
Når en mail er blokeret en gang burde man vel ikke se mere til den??

Åh jo, på Google & Yahoo og sikkert mange andre mail udbydere er der såkaldt ´fælles´ filter, hvilket vil sige at du kan blokkere for ´kandu´ på alles mail et par dage, indtil der er en der syntes det er mærkeligt at vedkommende ikke modtager mails fra samme og så anmelder det som ikke spam - og så kører det forfra.
Og det kan være at vedkommende du får mails fra gør det samme.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-08-17 21:16

Jeg bruger ikke google, men outlook, ved så ikke om det gør en forskel.

Og nej Katekismus, jeg trykker ikke på det link du har medsendt, men der er nok ikke noget problem, du virker som en ærlig mand!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-08-17 22:16

Citat
Jeg bruger ikke google, men outlook,

Outlook er et program, og har intet med en mail server at gøre.
Har du prøvet at logge ind på selve ´serveren´ og blackliste de spam mails, det kan være det ikke trænger rigtig igennem - med Outlook

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-08-17 10:08

Det var faktisk den diskusion jeg ville høre. hej hej.
mail er mange ting. jeg har i mange år brugt outlook.
Nu har windows 10 valgt at kalde noget andet for outlook bare for at forvirre ældre mennesker som mig. hilsen Steen

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-08-17 16:36

1) hvordan logger jeg ind på serveren?
2) i mailen står der nederst med meget småt at det er en del af 'Nordic Lead Collection', som ejers af en der hedder Michael Kjær. Jeg får også reklamer fra bl.a. MOFIBO 'bogklubben'.
/ole

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-17 17:39

Du må da vide hvem din mail udbyder er? der logger du ind på deres hjemmeside med de passwords du bruger i Outlook.

tror du skal holde diverse ´firmaer´ ude af dit problem SOM ÅBENBART ER
Citat
'info@infor.misome.com'

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-17 17:41

Har du prøvet:
Citat
Tør vi checke denne
https://haveibeenpwned.com

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 05-08-17 21:55

mig-selv, jeg har ikke prøvet dit link, af princip klikker jeg kun på links som jeg har behov for at klikke på! Kylling . . . ja måske

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-17 00:25

Citat
mig-selv, jeg har ikke prøvet dit link

Ikke mig der kom linket =men findes din MAIL ? så får det øjeblikkeligt at vide = om den er / bliver brugt til at sende SPAM

Men lad os vide hvem din MAIL udbyder er? så kan vi sikkert bedre hjælpe.
Og som skrevet, er det ikke altid at Software og Internet spiller godt sammen.

Tror du har fået anvist et godt? program, som sikkert er bedre end Outllook fra
Soren_Steen_Nielsen

Selv bruger jeg ingen af dem og kan ikke vejlede.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-08-17 19:39
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-08-17 21:48

Har så åbenbart ikke helt styr på begreberne mere! Jeg bruger Microsofts Exchange server med Outlook.com (mener jeg) Men ret mig hvis jeg er helt ude i hampen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-08-17 09:00

Jeg bruger outlook fra office pakken2007.
Dette er en der henter fra serveren til en PC altså PC kan inficeres.
Gmail.com er en hjemmeside hvor mail bliver på serveren, men vedhæftede filer kan selvfølgelig flyttes til PC.
windows 10 bruger nu navnet Outlook til outlook.com som også må være en hjemmeside til at se mail. Nu har Gmail og microsoft så kun at sloges om hvem de skal sælge vores mail til.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-08-17 11:47

stone47, jeg havde også en gang Outlook2007, men er så senere gået over til Outlook.com, og det virker jo fint, med undtagelse af denne ene email adresse som ikke vil 'dø'. Alle andre emails, som jeg ikke ønsker at modtage bliver blokeret, ind til afsenderen finder på at afsende fra en ny adresse, men jeg har aldrig før oplevet at den samme adresse bliver ved med at kunne sende til mig. Der er jo ikke det store problem i det, jeg markerer bare alt i Spam mappen og angiver forsøg på fishing, alternativt blokerer jeg adressen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-17 19:16

Citat
alternativt blokerer jeg adressen

Måske det du skulle gøre frem efter, da det ikke ser ud til at de andre filtre virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-08-17 21:20

Jeg har jo flere gange forsøgt at blokere, men den dukker op igen. Har lige atter en gang indskrevet den i blokerede mailadresser.!!!

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 20-08-17 21:21

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-08-17 21:24

Efter at jeg den sidste gang indskrev mail adressen (info@infor.misome.com) er der ikke dukket noget spam op, så nu er problemet løst.
/ol