/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
aktivering
Fra : johnnyBP
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 24-07-17 13:58

Jeg skal gen installere office på en pc som chrashede totalt efter en windows opdatering (nyt build).
efter installation med original aktiveringskode, siger Microsoft aktiveringssiden, at den ikke kan aktiveres online da der allerede er lavet det antal installationer licensen tillader, men henviser til aktivering over telefonen.
Her er problemet at Microsoft har lukket for telefonaktivering af flere programmer bl.a. office 2013.
Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-17 14:38

Kan du ikke bruge den, når den ikke er aktiveret?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 17:11
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 17:12

Citat
TIP: Muligheden for at aktivere via telefon er deaktiveret for Office 365, da Office 365 kræver en internetforbindelse for at blive aktiveret.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 24-07-17 21:34

Til mig-selv
Det er typisk Microsoft, at de ikke holder informationer ajour. Ja telefon support for 365 er fjernet (gammel nyhed), men det er altså også sket for office 2013 og 2010 og det uden at brugerne bliver informeret om alternativer.
Men der er et punkt i din mail jeg muligvis kan bruge til noget - nemlig en kontaktformular til microsoft support. Det vil jeg forsøge en af de nærmeste dage.

og til Bille - kun i en kort periode.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-17 21:40

Jeg klikker bare videre på min Word i Office 2003.

Bruger den ikke så tit.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-17 23:53

Citat
Jeg klikker bare videre på min Word i Office 2003.

Tror der spørges om 2013 og frem.

Det er VIST kun *365 der ikke kan aktiveres pr tlf - mener den skal hentes/ downloades ved hver ny install og der skal der bruges det/de oplysninger du gav da du købte programmet.

Har du ikke en ABOUT knap i Menu linien, hvor du kan aktivere din licens - og prøv så at lade din firewall tillade al traffik??

Har selv 2003 og frem, og ingen af dem kræver andet end en Licenskode/ dog har jeg aldrig prøvet *365.

https://www.google.dk/search?q=activator+words&oq=words+activator&aqs=chrome.1.69i57j0l3.24086j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=words+2013+activator

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 25-07-17 07:42

Hej mig-selv
Har ingen problemer med firewall - kun med Microsoft aktivering. Prøv at installere din office 2013 på en anden pc - så opdager du problemet.
Og tak for alle de link. Jeg har prøvet den første. Den blev blokeret af kaspersky, og jeg er ked af at fjerne mit antivirus, når jeg er på "det grå marked".
For øvrigt kan man stoppe kaspersky midlertidigt uden af afinstallere? - Jeg kan ikke finde hvordan?
MVH
Johnny

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 25-07-17 12:35

Tak for svaret mig-selv. Du får præmien for din indsats.