/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Storkekamera i Tyskland
Fra : ingelein
Vist : 402 gange
20 point
Dato : 23-07-17 08:40

Hej
Jeg har fulgt et storkepar fra deres ankomst, 4 æg i reden, 2 unger i dag. Den ene unge var mere modig end den anden. I dag er der kun 1 storkeunge at se i reden. I aften er der sikkert 2 igen. I øjeblikket har den ene unge travlt med at rydde op i redens grene.
http://85.220.149.7/cgi-bin/guestimage.html
Hvornår tager storkene tilbage til vinterstedet igen?
Ingelein

Ps. Vælg at se med 2 bs i menuen under billedet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-17 12:07

Citat
Hvornår tager storkene tilbage til vinterstedet igen?

Har det ikke noget at gøre med ´føden´ at gøre.
https://www.google.dk/search?q=storkens+tr%C3%A6krute&oq=storkens+tr%C3%A6k&aqs=chrome.1.69i57j0l2.11289j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-07-17 19:26

Mig-selv. Det er vist også under forandring. Pt. Er der en lille sø i storkereden, så det regner vist også bravt denede i Tyskland.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 20 point
Dato : 25-07-17 00:26

Citat
Det er vist også under forandring.

Jeg er ikke den store ´Natur´ elsker, i den henretning.
Men læste på det første Link, at de er begyndt at trække over andre lande.
De dyr jeg har omkring mig, er væk når der ikke er mere at æde, dog har jeg naboens katte hver dag på samme tid og sted (næsten) = men det har vist mere at gøre med et Territorium de lige skal ´mærke´ af.
Selv mine fisk? der får mad hver dag ,og har det som blommen i et æg ??? søger ned fra overfladen og søger rester på bunden - efter endt fodring.
Citat
Er der en lille sø i storkereden

Det er der vist ikke mange dyr der kan holde til, men den stork jeg så på dit link havde det vist FINT - den sad go-nok det højeste sted på reden.
Men mere CO2 og der står sikker vand over reden - om nogle år - så burde det måske være et par Pelikaner der sad og blev til grin på ´kandu´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-07-17 00:28

Ellers fint hvad der kan laves med EDB? Internet og et lille kamera = der er også Live ørnereder i DK.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-08-17 13:11

Tak for svaret mig-selv.