/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken router skal jeg købe?
Fra : ponda
Vist : 309 gange
75 point
Dato : 16-07-17 20:17

Hejsa.

Vi har fået mobilt bredbånd 4g da vi kun har dårlig forbindelse her hvor vi bor.
Hvilken router er den bedste, den som vi fik med da vi fik det, er alt for dårlig. Hvilken router skal vi vælge når den skal have meget god dækning i hele huset og klare 5 personer er på og være god til at fange signalet fra mobilmasten som ikke ligger tæt på?
Har læst mange bedst i test men forstår ikke hvad alle de tal og betegnelser betyder.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-07-17 08:04

Det kan det ikke siges noget om. det afhænger af hvad dit hus er bygget og og hvor det ligger.
Endelig hvilket vindue der er bedst til at nå masten. her plaserer du 4 g routeren. Så må du se hvor langt wifi når Pcer i dit hus. lavede en gang øvelsen for et firma der havde glemt at bestille internet men her sendte vi routeren videre via husets lan.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-07-17 09:33

Du skal finde en router, hvor der er adgang til at montere externe antenner, så får du et betydeligt bedre signal. Videre har du mulighed for, at montere enten en duble antenne eller to, hvor den ene er vertikal og den anden horisontal, eller blot to mindre antenner.
Det kunne fx være sådan en:
https://www.bedresignal.dk/huawei-b525s-23a-lte-cat6-4g-router-til-tradlost-internet.html?gclid=CIza3sblj9UCFQWjGAodhLgB5Q
eller sådan en:
https://www.foetex.dk/elektronik-spil/routere-og-netvaerk/tp-link-archer-mr200---traadloes-router---wwan---802-11a/b/g/n/ac---desktop/p/100229479?cmpid=aw_search_02040203000000000000&gclid=CNWo_bXmj9UCFcuSGAod0Q0FXg

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 22-07-17 12:45

Jeg har allerede en router med 2 antenner den ene stå op og den anden lægger. Stadig dårlig signal da mobilmasten stå langt væk. Vi kan få bedre signal på vores mobiler så det må være routeren der skal være bedre. Derfor vil jeg gerne vide hvad for en router der er bedst og som ikke koster over 1200 kr.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 22-07-17 12:49

Og den skal være til simkort da vi ikke kan bruge det i væggen, vi har kun de gamle kobberledninger.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-07-17 12:56
Kommentar
Fra : ponda

Dato : 22-07-17 13:21

Er den god når den ikke har ekstra antenner?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-07-17 22:33

Jeg bruger selv en Huawei B525 .
Den er tæt på en mast med rigelig 4G signalstyrke. Ellers kan man bruge udvendig antenne , som kan fås til den.
desværre er WIFI signalet ikke så kraftigt. Men kabling er altid at foretrække frem for WIFI.

Mam kan kable til et gunstigt sted i huset og der montere et accespoint. De ssmå billige såkaldte repeatere, kan også bruges som rent accespoint. Det vil sige fra kabel til WIFI.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-07-17 22:42

Hvis du - absolut - vil have eksterne antenner, så prøv denne: https://www.avxperten.dk/traadloes-4g-router/3g-4g-router-til-sim-kort-tp-link-ekst-antenner.asp