/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Niels Christian Jensen konfi
Fra : 2601
Vist : 331 gange
500 point
Dato : 12-07-17 18:06

Jeg søger efter hvor Niels Christian Jensen født den 20. januar 1864 på Baagø, Skeby sogn i Lunde herred, Odense Amt og døbt den 13. marts 1864 i Skeby Kirke, Skeby sogn i Lunde herred, Odense Amt.

Det jeg har om Niels Christian Jensen er følgende:
Forældrenes Navn, Stand, Håndtering og Opholdssted:
Ugift Fruentimmer
Karen Marie Nielsen
(21 Aar) paa Baagø
Udlagt Barnef. Tjk [? tjenestekarl]
Christen Jensen i Skeby.
Faddernes Navn, Stand og Opholdssted:
Gmd Anders Knudsens Hustru i Skeby
Gmd Anders Knudsen s. St. [samme sted]
Hmd Rasmus Christiansen i Ørrislev
Do Lars Hansen i Østrup
Anmærkninger:
Slegfredbarn
vac. D. 7de
Juli 1864
af Reumer.

Jeg har ikke fundet hvor Karen Marie Nielsen og Christen Jensen bliver gift.

Om den har jeg følgende:

Folketælling 1890, Købstæder, Odense Odense Thorsgade
Odense, Odense, Odense Købstad, Thorsgade lige nr. 20, 158,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Christen Jensen, M, 56, Husfader, Arbejdsmand, Vellinge
Karen Marie (Nielsen) Jensen, K, G, Husmoder, Baagø
Peter ?, M, 24, U, Kong Odense Amt, Logerend, Sergent
Christian Rasmus Caspersen, M, 22, U, Bogense, ", Koporal.
AO 24.

Folketælling - 1901.
Odense, Odense, Odense Købstad, Thorsgade, 158,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Karen Marie Jensen født Nielsen
4. november 1843  ?, Enke, Husmoder, Lever til dels af Indt. af Ejendommen. samt en mindre formue,
Baagø. Skeby Sogn, [Odense Amt]
Theodor Christian Hansen, 22. marts 1875, Ugift, Slægtning, Kontorist, Baaring. Asperup Sogn.[Odense Amt]

Jeg har søgt efter hvor Christen Jensen er død henne.

Thorsgade høre under Sank Knuds Domkirke i Odense og jeg har søgt fra 1890 til 1892 uden at finde han.

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 500 point
Dato : 14-07-17 16:05

Har du Fundet Karen Marie Nielsen/Jensen Død (måske er der et skifte efter hende)
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=68851#68851,12787791
Det lader til at der er en formue (ejer huset hvor hun bor)
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=77293#77293,13396645
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=84183#84183,13797362
FT 1925 er hun væk sikkert død

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 17-07-17 10:37

Tak modersvilje.

Jeg beklager at jeg ikke har svaret før nu, men min fætter og hans datter med familie har været på besøg hos mig og da de kommer fra Ameriga så var der ikke tid til andet.

Jeg er meget glad for de nye oplysninger du har fremskaffet og vil gerne sige dig mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen.