/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Selvklæbende folie - hobbybrug
Fra : Jegkan-kandu
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 12-07-17 10:14

Hej.
Har du erfaring med selvklæbende folie?
Det jeg søger er noget folie (formentlig hobbyforretning eller malerforretning) hvor man kan skære tal/bogstaver/mønstre og klistre det fast på et emne og herefter spraylakere emnet.
D.v.s. at folie skal fungere som en slags kæmpe post-it - bare med klister på hele fladen.

Lidt á la det her:
https://www.youtube.com/watch?v=yHsojM5d5no

Venlig hilsen
Claus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-17 15:49

Jeg plejer at købe det på ebay.
Ellers har maleren/ byggemarkeder det også, bare til dyrere penge:
http://www.ebay.com/bhp/foil-paper

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-17 15:54

Kom til at tænke på dette, fås i T Hansen og Biltema:
https://www.youtube.com/watch?v=ppcEF9PLAh0
Du kan også bruge flydende Latex eller bassinfolie.

Kommentar
Fra : Jegkan-kandu

Dato : 12-07-17 17:52

Hej Mig-selv.

Jeg er ikke helt klar over, om det er det du linker til på ebay - det er jo svært at se gennem en pc-skærm. Det er ihvertfald ikke det i T.Hansen jeg tænkte på.

Venlig hilsen
Jegkan-kandu

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-07-17 19:54

Du kan da prøve hos en skiltemager!
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 13-07-17 00:22

Citat
folie (formentlig hobbyforretning eller malerforretning) hvor man kan skære tal/bogstaver/mønstre og klistre det fast på et emne

https://www.bauhaus.dk/farve-bolig/boligindretning/klaebefolie.html
Næsten alle byggemarkeder har det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-17 10:57

Pil bugstaverne af mens malingen er våd, så får du ikke en skarp forhøjning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-07-17 12:11

Citat
og klistre det fast på et emne

Noget af det folie der sælges, er særdeles svært at løsne igen.
Til det ´små´ bruger jeg A4 selvklæbende printerpapir, som også kan drille når det skal fjernes.

Godkendelse af svar
Fra : Jegkan-kandu

Dato : 20-09-17 17:42

Tak for svaret mig-selv.