/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Feriepenge
Fra : jensviggo
Vist : 196 gange
100 point
Dato : 05-07-17 05:34

Hans Kristian har fået feriebrev, hvor det fremgår på bagsiden, antal dage 25 og 8533,14 kr. feriepengene er optjent hos en arbejdsgiver. Hans Kristian blev syg den 24 maj 2016, og kom aldrig i arbejde igen. Nu er han på rehabiliteringsydelse.
Efter mit kendskab til ferieloven skal han holde 12,5 feriedage, svarende til 5 måneders ansættelse.
Og det beløb der står på feriebrevet. Man optjener 2,5 feriedag pr. måned.
Er det korrekt?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-07-17 08:30

Ja

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-07-17 21:47

Jeg ved ikke helt hvordan det er når han er på rehabiliteringsydelse, men hvis man er på sygedagpenge, så kan man få lov at få sine feriepenge udbetalt når ferieåret nærmer sig sin slutning, uden at holde ferie for pengene.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-07-17 21:50

Spørg evt. på K10.dk

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-17 06:12

Han skal blot logge ind på borger.dk og følge vejledningen, for at være forhindret i at afholde ferie.