/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon MG6450
Fra : stilkene
Vist : 314 gange
200 point
Dato : 08-06-17 18:36

Printeren kører trådløs, men har fået problemer med at den som oftest ikke vil udskrive.- PC. (Win 10), og printeren kører begge trådløse, og jeg kan se at printeren har kontakt med routeren på den blå lampe. Men ofte skriver den på PCèn. -- "Printeren er i fejltilstand- eller ingen kontakt med printeren", pludselig en gang imellem virker den så alligevel.
Jeg fik ny router da jeg beklagede min nød til Fullrate, men det har ikke hjulpen en disse, --jeg er ingen nørd, så når der skal opsættes diverse er det sønnike der er helten, -ikke han heller har en løsning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-17 18:51

At den blå lampe på printeren lyser, er ikke ensbetydende med at den har forbindelse til DIN router. Den viser blot, at den er klar til at modtage et trådløst signal.

Har du/I "parret" din printer med DIN router med navn og kodeord?

Så er det et godt sted at starte.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-06-17 21:33

Ja med kode som foreskrevet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-17 21:44

Også med netværksnavn?

Er det samme netværksnavn, som du anvender?

Hvis du er på ét netværksnavn og printeren på et andet netværksnavn, "snakker" de ikke sammen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-06-17 22:14

Hvor stor er afstanden mellem printer og router?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-06-17 23:00

Den med netværksnavn, forstår jeg ikke, -jeg har ikke den mulighed, - når koden er indtastet, fungerer den, men næste gang jeg logger på er det langt fra sikkert. Nogen gange jeg starter P C'n, kan den finde på at selvstarte printer og udprinte hvad som ligger i printerens hukommelse.
Afstanden til routeren er ca.5 meter, for både PC og printer. Desuden har den virket tidligere igennem flere år, men problemet er kommet hyppigt siden installation af win. 10.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 23:11

Citat
oftest ikke vil udskrive.

Har du flere bruger konti på din pc?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-06-17 08:19

Kun en bruger.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-17 09:29

Netværksnavn er ofte noget man vælger fra en liste over tilgængelige trådløse netværk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-17 10:27

Printeren er gået i dvale og skal lige vækkes før den kan bruges, du kan sikkert printe et par minutter efter det fejlslagne forsøg

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-06-17 10:38

O.v.n., det er. er netop det.
Jeg var inde og rode med opsætningen i går, og valgte manuel, der poppede min nabo's mailadresse op, selvom det er parcelhuskvarter. Jeg skrev manuelt min routeradresse på, og har lavet et par udprinte siden. -jeg er spændt på om det holder, for det har den også gjort tidligere.
Men vi ser lige tiden an. ??

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 11-06-17 10:31

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Jeg kan godt være i tvivl om hvem der egentlig skal have point, men alle svar gav mig inspiration. Når jeg har opsat printer tidligere, har jeg ladet den automatisk søge forbindelse, men denne gang søgte jeg manuelt, og da kunne jeg se at min nabo`s router var inde, og jeg tror så at det er den der har skabt forvirring.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-06-17 02:17

Dit problem minder mig om et som jeg løste for adskillige år siden. En person ringede og klagede over at hans kones computer jævnligt blev logget af deres trådløse net medens han selv fortsat var på nettet. Det viste sig at deres trådløse router og hans egen computer befandt sig i kælderen og hans kones computeren på 1. sal. Derfor gik naboens router kraftigere igennem end deres egen, og derfor var det den konen var på. Og grunden til at hun røg af var at naboen slukkede for routeren. Der var ikke kode på nogen af routerne, derfor kunne det lade sig gøre.