/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hvilken password manager?
Fra : lillelyst
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 29-05-17 11:10

1) Hvilken kan I anbefale?
2) Nogen der har personlige erfaringer med kasperskys password manager?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-17 11:33

ad. 1) Papir og permanent tush-pen. Gem de nedskrevne passwords i en brandsikker boks ..et sikkert sted (..som KUN du selv kender).

ad. 2) Nej, men det er nok den mest sikre digitale løsning. (Det er så MIN anbefaling.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-17 11:37

Ps. Bruger selv Zonealarm antivirus og firewall med 'motor' leveret på licens af Kaspersky til Check Point Software Technologies Ltd.

Du kan stole på Kaspersky

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-17 12:34

Noget af det nemmeste jeg er løbet ind i, når programmet er installeret kan du åbne sider som Foretrukne Links:
https://www.roboform.com/dk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-05-17 12:41

https://www.lastpass.com/ fungerer perfekt

Avast Antivirus har også en passwordhusker indbefattet i antivirus-programmet

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-17 06:33

Jeg har brugt Roboform i flere år, i den betalte version - Roboform Everywhere - og det fungerer bare rigtig godt.
Så godt, at jeg 'gider' forny min software en gang om året
Og jeg er ellers ikke til 'betalt' software.

Roboform Everywhere, virker på alle dine enheder, da alle data (dine passwords og andet du lægger ind!) synkroniseres, så du har alle data på alle enheder til enhver tid.

Brugen af Roboform gør at jeg laver nogle rigtig lange svære passwords, eller lader Roboform generere et, da jeg alligevel ikke skal huske det.
Jeg skal kun huske master kodeordet til Roboform, = ét password.
Og min høje alder til trods, så kan jeg lige klare det

Så jeg anbefaler Roboform Everywhere til hver en tid!

Og til brokkerøvene, jer med de 'små sikre sorte kodeordsbøger i kommodeskuffen';
Alle data i roboform er krypteret, ligesom trafikken imellem roboforms servere og din PC er det!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-17 07:49

dogvillestar -> Jeg er af den overbevisning at man skal passe meget på med synkroisering af div. enheder. Stjæles din mobiltelefon? Så har vedkommende pludselig adgang til din pc & bærbare også ..inden du opdager din telefon er væk.

Får du en 'ny' trojaner på en enhed som endnu ikke detekteres af antivirusprogrammer? Så bliver alle enheder inficeret samtidig.

Pas på med synkronisering og password huskere ...især hvis de bruges samtidig!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-17 07:51

Ps. I ovennævnte forbindelse hjælper kryptering ikke en dyt !

</BROKKERØV>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-17 11:53

Citat
</BROKKERØV>

Alt ialt er det klogeste at logge sig af alt det elektroniske fis og balade og holde sig til det helt almindelige postvæset...

Dog kan man også her komme ud for landevejsrøvere og andet pak som kun vil os det ondt.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-05-17 12:32

Ha ha, må le højt (og længe) over Molokyles 'gode råd'.

Hvis nogen hugger min bærbare, PC og telefon, så får de intet ud af mine gemte passwords.

De ligger i [U]krypteret[/U] form, og kan kun fremkaldes ved at indtaste mit masterkodeord!
Og det står altså ikke skrevet nogen steder.

Lidt ligesom nøglekort og brugernavn/password til Nem-ID, det ene duer ikke uden det andet

Og det der gas med trojanere og andet, det overføres og synkroniseres ikke, da det kun er den lille database med passwords der 'udveksles' imellem enhederne!

Har da endnu til gode at se en trojaner el. lign. der specifikt går efter krypterede passwords i disse passwordsprogrammer.

Ud over det, så bruger jeg da både en VPN (krypteret ) internetforbindelse, antivirus i købt version + købt Malwarebytes, på både mine PC'er og telefon, så tror ikke de får held til at komme på besøg hos mig

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-05-17 12:35

Citat
Alt ialt er det klogeste at logge sig af alt det elektroniske fis og balade og holde sig til det helt almindelige postvæset...

Dog kan man også her komme ud for landevejsrøvere og andet pak som kun vil os det ondt.

Havde da også tænkt på at opbevare min liste med password hos Notarius Publicus, i kode selvfølgelig, og så sende en droske fra Det Kongelige Danske Postvæsen efter dokumentet når og hvis jeg får brug for det

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-17 12:50

Jeg tror du har fundet LØSNINGEN dogvillestar -

Den må du bestemt lægge ud som et tip til efterfølgelse
Det vil bestemt give 5 gange 5 stjerner for årets tip...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-17 17:07

dogvillestar -> Skal man logge på enheden med et password?
Så er der jo IKKE installeret en 'DING' i form af en password manager.

Dén er nemlig 'ligeglad' i hvilket format dit password ligger gemt i (..krypteret ...eller ej).

Den logger på! (Den 'kender' jo password'et)

Dit argument bider sig selv i halen!

..og værre bli'r det, når du synkroniserer dine enheder!

Muligvis har enhederne forskellige logon(-in) passwords? ..men disse kender din synkroniserede password manager netop derfor allerede.

Mit råd: Synkroniser ALDRIG enheder ...undtagen i samme VPN eller LAN ..med FÆLLES central firewall ..osv.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 31-05-17 01:10

Tak for svaret dogvillestar. Virker rigtig godt. Dog ikke så godt i forbindelse med nemid.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 31-05-17 01:12

mig selv> Kan desværre ikke dele point her på siden, men mener du har fået endda nogle stykker gennem tiderne. I hvert fald tak for tippet:)