/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Har andre modtaget mail om NemId?
Fra : Otnob
Vist : 357 gange
300 point
Dato : 28-05-17 14:18

Hej, Har modtaget nedenstående og formoder at det er et dårligt forsøg på at trække nogle oplysninger fra mig, i øvrigt med et mærkeligt sprogbrug.

" For sikkerhed, blev NemID Nøglekort spærret steder markeret verified by visa, vi afgør, at nogen kan bruge dit kort uden din tilladelse. til din beskyttelse, har vi spærret dit NemID.
Du skal blot du skal blot aktivere dit NemID .du får den ekstra tillid til, at dit visa-kort er tændt, når du handler i de deltagende forretninger online. for at aktivere dit NemID, skal du at aktivere og dit sikret "Bestil NemId her" og følge vejledningen for at opdatere din konto.

Bemærk :
hvis dette ikke er afsluttet, vil vi blive tvunget til på ubestemt tid afbryde dit kort, fordi det kan bruges til svindel.
Vi sætter pris på dit samarbejde i denne sag."

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 310 point
Dato : 28-05-17 14:24
Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-05-17 14:24

Slet den e-mail. Det er fup og svindel. Jeg håber, at du på ingen måde har svaret.

Jeg har ikke modtaget en lignende e-mail.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-17 14:27

Citat
tillid til, at dit visa-kort er tændt

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-05-17 14:36

Netop på grund af sprogbruget er det med sikkerhed udenlandske kriminelle som har skrevet denne mail. Slet den STRAKS!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-17 14:39

Jeg har ikke fået nogen - og vil heller ikke få det, fordi Nets sender ikke sådan noget ud.

Det er i øvrigt skrevet i et dårligere Dansk en jeg, som er lidt ordblind, ville skrive det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-05-17 14:48

Citat
Vi sætter pris på dit samarbejde i denne sag.

Ingen tvivl om det, hvis du er tilstrækkelig samarbejdsvillig lænser de din konto...

Slet ALTID den slags anmodninger uanset fra hvor de kommer...

Hvis du vil være helt siker i en given situation, bruger du aldrig det link du har fået tilsendt, men går derimod ind på dine konti/side/what ever... via din egen browser adgang...

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 28-05-17 15:14

Undrer mig at ingen andre har modtaget en sådan mail som jeg selvfølgelig heller ikke kunne drømme om at besvare.
Den første der besvarede mailen accepterer jeg svaret på.

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-05-17 15:27

Jeg har faktisk fået et par mails for længe siden som kunne minde lidt om det du har fået. Jeg er ret sikker på at de får ens mailadresse ved at hacke internetfirmaer hvor man tilfældigvis har handlet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-17 15:35

Jeg var godt klar over, at du ikke besvarede den.
Godt med en advarsel, og der kom da liv på kandu

https://www.nemid.nu/dk-da/pas_paa_dit_nemid/pas_pa_snyde_e-mails_og_smser/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-05-17 15:54

Citat
Undrer mig at ingen andre har modtaget en sådan mail som jeg selvfølgelig heller ikke kunne drømme om at besvare.

Jeg har skam fået tilsvarende mails både fra NETS - NEMID og PAYPAL o.lign.
men som tidligere nævnt lyser de jo af falskneri, så de erblevet destrueret omgående...

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 28-05-17 16:20

Jeg får i en ujævn strøm mails, der foregiver at være en slags forretningsforbindelser, der har en eller anden besked, man skal reagere på - de har vel fået en idé om at jeg er et firma eller hvad ved jeg - der er så altid et link som man så ikke skal klikke på.
Meget irriterende at skulle sidde og passe på.

Ellers er jeg meget enig med dem, der skriver om at man kan kende megen svindel på den elendige oversættelse, men det kan man ikke regne for meget med, for en dag får de fat i en, der har dansk som modersmål.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-05-17 16:22

Jeg er heller ikke blandt "de udvalgte". Med det oversættelse, virker de ikke særligt overbevisende. Har nok ikke for mange "brikker", at flytte med.
Jeg kan dog bidrage til underholdningen, med denne. Dog pr. tlf.:
http://peecee.dk/upload/view/467198

M.