/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper
Fra : trimare46
Vist : 356 gange
300 point
Dato : 24-05-17 10:15

Min rotor klipper går meget ustabilt. Den kører op og ned i omdrejninger hele tiden, og jeg synes ikke den tager nok omdrejninger.
Karburatoren er renset grundigt og alle stænger og fjedre sidder hvor de skal.
Hvor skal jeg kigge for at finde fejlen.
Motoren er en Honda gcv 160 med 5,5 hk.
En værkstedsmanual på dansk ville også være en stor hjælp.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-05-17 10:57

Jeg har også haft samme problem med min Honda-klipper. Det hele startede, da jeg ramte en sten som var kommet til syne, som jeg ikke havde set. Motoren stoppede, og jeg kunne ikke får den startet. Efter flere forsøg med at rense karburator mv. konstaterede jeg, at der efter rensning stadig kom skidt i karburatoren fra slanger/tank. Det hele blev skilt ad igen, renset med trukluft.
Jeg vil formode, at da jeg ramte stenen, så er der slået skidt af forskellige steder. Den kører igen som en drøm!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-17 10:59

Jeg kender ikke Honda motoren i detaljer.
Men efter mange år med motorplæneklipper har jeg almindelig erfaring for dårlig motorgang.

Hvis den har en vindfane til hastighedsregulering, så kontroller at den og forbindelsen ved karburater bevæger sig let.Problemet kan være klumper af græs-støv.
Hvis den er af den moderne type uden svømmer, men med membram, så skift membramen.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 24-05-17 11:15

Tror det bliver svært at finde en DK manual, men prøv:
https://www.google.dk/search?q=honda+gcv160+manual&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwj_kYCCmIjUAhWsK5oKHYpdC0wQ_AUIBSgA&biw=1280&bih=610&dpr=1.25
Kan det være gaskablet der ikke er strammet op.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-17 16:03

Eller skift til noget mere moderne og energi besparende.

Selv har vi en Bosch El klipper med batteri, der op lades gratis af vore solceller.

Vor nabo har en robot plæneklipper, der selv lader sig op når den går flad,
også med gratis strøm fra solceller.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-17 16:58

Citat
Vor nabo har en robot plæneklipper, der selv lader sig op når den går flad,
også med gratis strøm fra solceller.
Han slukker forhåbentlig robotten om natten...?
Ellers er der fare for græsplænens pindsvin bliver mere end glatbarberet .

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 28-05-17 22:10

Tak for svaret mig-selv.