/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pinnacle studio 18 Ultimate
Fra : ladegard
Vist : 308 gange
300 point
Dato : 16-05-17 13:02

I ovenn. Videoredigeringsprogram er der pludselig kommet vandmærke. Der står PICVideoM-JPEG3 øverst i videoen og www. Pegasusimaging.com nederst. Jeg har prøvet mange ting for at fjerne det, men uden resultat.
Vandmærkerne er kun på MJPG.filer

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-05-17 13:45

Det er vel fordi det er en prøveversion - i den registrerede udgave er der ingen vandmærker...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-05-17 13:47

Så er spørgsmålet kler til at blive annulleret - så har du 19 af hver...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   19
- Annullerede   18
- Slettede   0
Ialt   38

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 16-05-17 15:12

Kære netop.
Min pinnacle har jeg på en original dvd og den er selvfølgelig registreret. Så dit råd er meget lidt værd. ??
Jeg kan tilføje at det kun er mov filer, der er vandmærke på.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 16-05-17 15:14

??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-17 21:34

Her er lidt om at påføre vandmærke--------------så det må også kunne tages fra.

https://www.google.dk/search?client=opera&q=pinnacle&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=pinnacle+18+watermark

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-17 15:27

Prøv at se efter om du har de rigtige Codecs, det kunne tyde på du har hentet et codecs der kræver registrering/ betaling:
https://www.codecguide.com/download_kl.htm

Citat
Vandmærkerne er kun på MJPG.filer

Kan du ikke gemme film i andet/ bedre.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 18-05-17 17:19

Til "migselv"
Mit Panasonic Lumix har altid lavet mov-filer og det har jeg ikke haft problemer med, men når jeg importerer i Pinnacle 18, står der ved codec mjpg, og ikke som der plejer AVC1 og ved denne codec er der ikke problemer med vandmærke.(logo)
Jeg har kigget på dit link, men jeg tror ikke programmet kan ændre til AVC1. Jeg har prøvet at konvertere via River Past, men dels bliver kvaliteten ikke tilfredsstillende og dels svulmer størrelsen af filen op med 29 gange. Jeg konverterede 3 GB (=med 16 minutter film) og så kom det til at fylde 87 GB!

Til"Eyvind:
Det vandmærke, man selv kan lægge ind via Pinnacle svarer til det man i fx DR sætter på TVbilleder Jeg har tidligere på google fundet en anvisning fra www.pegasusimaging.com om hvorledes han fjerner vandmærket. Den har jeg prøvet med det resultat, at der kun var lyd, men intet billede i Pinnacle-programmet.
se:
https://www.moviecodec.com/encoding/picvideo-wwwjpgcom-logo-on-captures-23562/2

tilsyneladende er der nogle, der via dette link har løst problemet, men Pinnacle er dog ikke nævnt i den forbindelse. Jeg kan uden problemer afspille videofilerne uden vandmærker, men de skal blot ikke ind over Pinnacle.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-17 18:30

Du skal have fjerne den codecs der hedder PICVideoM-JPEG3 eller PICVideoM-JPEG.
Om det kan gøres i Kontrolpanel/ fjern et program, eller ved at bruge SØG i Start menuen ved jeg ikke, ellers prøv her:
https://www.google.dk/search?q=PICVideoM-JPEG3&oq=PICVideoM-JPEG3&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=remove+PICVideo+MJPEG
Citat
Jeg konverterede 3 GB (=med 16 minutter film) og så kom det til at fylde 87 GB!

Så har du brugt forkerte indstillinger.
Prøv Handbrake

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-17 18:31

Fra første link:
Citat
Program detailsProgram details
URL: www.accusoft.com
Help link: www.accusoft.com/imaging-support.htm
Installation folder: C:\Program Files\Pegasus Imaging\
Uninstaller: C:\Program Files2\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\1150\INTEL3~1\IDriver.exe /M{F015C84A-A7FA-4DFC-A266-1754CC536056}
Estimated size: 1.66 MB
Language: English (United States)

Citat
Uninstaller: C:\Program Files2\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\1150\INTEL3~1\IDriver.exe /M{F015C84A-A7FA-4DFC-A266-1754CC536056}

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 18-05-17 18:32
Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 18-05-17 22:11

Tak til "migselv" for linksne, som jeg har prøvet uden resultat. Jeg har også chat'et med accusoft også uden resultat.
Jeg nu konstateret, at alle mov-optagelser siden den 8. maj 2017 har vandmærker, så jeg vil forske videre i hvad der kan være sket den dag, enten på pcen eller indstilling af videokameraet. Det er måske videokameraet der er indstillet til et output, som Pinnacle ikke kan bruge. Jeg må læse min manual til kameraet og finde ud af om der er en indstilling der giver vandmærkerne. Jeg har også kontaktet Pinnacle, der prøver at undersøge spørgsmålet. Jeg vender tilbage, så snart der er noget nyt.

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 19-05-17 18:05

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-05-17 18:19

Så er problemet afklaret. Vandmærkerne kommer via mit kamera. Der er 5 indstillinger for video:
HD, WVGA, VGA, QVGA-H, QVGA-L
De to første giver ikke vandmærker, men det gør de 3 sidste. Jeg afventer svar fra Pinnacle om pinnacle 20.5 har løst problemet.
Der står intet om dette i manualerne til kameraet eller videoprogrammet. Det burde have stået en advarsel.
Så skal der gives point.
Det kunne overvejes at give "netop" point for statistikken, så hans surhed blev lindret så meget at han fremover prøver at være med til at løse et problem. Det ville nok være uretfærdigt i forhold til "migselv", der gav mig inspiration til at arbejde videre med problemet. Derfor har "netop" fået point.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-05-17 18:21

rettelse:
derfor har "migselv" fået point!

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 02-06-17 17:09

Lige en tilføjelse.som andre i lignenede situation maske kan bruge.
Jeg har haft kontakt til Corel Customer Support, der efter 14 dage er kommet tilbage med en løsning, som fjerner vandmærkerne, uanset codec.
Løsningen er følgende:
Please follow the steps below.
- Download watermark_PICVideo_MJPEG_3.zip file from link below:
https://1drv.ms/u/s!AvncX-QA3Cs4gwnDi2PO9NlLQ0aH

- Extract the watermark_PICVideo_MJPEG_3.reg file from the .zip file.
- Double-click on the watermark_PICVideo_MJPEG_3.reg file.
- A confirmation message will appear, Click Yes.
- Re-start computer and test Studio.

Jeg har testet studio 18 og vandmærkerne er væk.