/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan Avast erstatte McAfee?
Fra : cristian2
Vist : 381 gange
40 point
Dato : 10-05-17 11:51

Jeg har fået ny pc, hvori der er McAfee. Herfra er man imidlertid begyndt at bede om betaling af mig. Jeg har allerede lagt Avast Free ind. McAfee er lukket nu, men bliver min sikkerhed dermed meget dårligere?

En anden ting: Når man vælger Avast uden betaling, er ens sikkerhedsrisiko så meget forringet i forhold til hvis jeg valgte deres betalingsabonnement?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-05-17 15:42

Citat
Kan Avast erstatte McAfee?

Ja

Betalingsprogrammerne er jo nok lidt bedre til at fange de forskellige vira,
men Avast Free gør det nu helt godt, den bruger jeg på mine pc'er,
på nær min gamle xp, der vil den ikke rigtigt køre mere, så der bruger jeg Kaspersky Free.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-17 16:50

Citat
Kan Avast erstatte McAfee?

Ja, undskyld jeg blander mig, for jeg kender ikke Avast. Jeg fik også ny komputer, først på året. Med McAfee. De begyndte også at kræve betaling. (Er åbenbart gode venner med Microsoft).
Jeg skrottede dem, og installerede AVG free. Som jeg har på anden komputer.

Har set anmeldelser, hvor AVG free får lige så gode karakterer, som flere betalings versioner.

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 40 point
Dato : 10-05-17 17:11

Citat
Når man vælger Avast uden betaling, er ens sikkerhedsrisiko så meget forringet i forhold til hvis jeg valgte deres betalingsabonnement?

Ikke det der ligner - de gratis AV programmer er som regel nogle uger forsinket med opdateringerne.
Bruger også AVG, som på ingen måde bruger kræfter eller er til gene i det daglige.

Og du burde være mere bekymret for Mallware, Malwarebytes er det bedste der kan hentes gratis:
https://www.google.dk/search?q=malwarebytes&oq=mallwa&aqs=chrome.2.69i57j0l5.6679j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-17 18:35

Jeg bruger både Avast og Zonealarm (ej samtidig) på mine computere.
Jeg har endda lige hentet en ny Avast til min gamle XP
Jeg bruger de gratis udgaver.

Som sublement bruger jeg også iobit malware fighter.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-05-17 23:51

Har brugt AVAST antivirus i flere år, både betalt og gratis. Har ikke haft nogen problemer overhovedet. Den gratis er superfin, den betalt har lidt flere finesser, men er totalt OK...

Bruger også IOBITs gratis programmer med stor fornøjelse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-17 12:20

Citat
Bruger også IOBITs gratis programmer med stor fornøjelse.

Jeg har købt et par af dem, dog ikke malwarefigteren da jeg bruger Kaspersky.
Men man skal lige holde et øje med de gratis programmer fra Iobit, de henter selv nye prøveversioner ned ......... klart da firmaet gerne vil sælge.

Iobit Uninstaller er ret effektiv til at finde og fjerne crapware på en nyindkøbt computer så det ikke "bider sig fast", men min nyeste Acer var ikke så slem.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-05-17 16:23

Citat
Men man skal lige holde et øje med de gratis programmer fra Iobit, de henter selv nye prøveversioner ned ......... klart da firmaet gerne vil sælge.

Det har jeg ikke observeret, de tilbyder - men man siger selv fra eller til.

Såda er det jo med gratis software, nogen skal jo gerne hoppe på vognen og betale for den udvidede pro-version.

Man kan også være heldig at "giveavay of the day" har en halvt års gratis licens på "tilbud"...
Dert benytter jeg mig da af i øjebliket, både med DriverBooster og Uninstalleren...

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 14-05-17 16:35

1000 tak for alle inputtene!
Foruden Avast har jeg netop installeret Malwarebytes. Så jeg regner med at det kører som det skal. Men den renser formentlig ikke op i det malware som allerede findes på pc'en. Det er vel kun fremtidig malware, som den forhindre, ikke sandt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-17 18:47

Start din malware fighter

Så kan du lige scanne en gang...............den kigger på alt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-17 18:56

Citat
Men den renser formentlig ikke op i det malware

Jo ............ men gå en tur med katten da det tager en del tid at scanne.
Der kan dog være seje ting som den ikke kan fjerne.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 05-06-17 19:15

Tak for svaret mig-selv.