/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Youtube.
Fra : Mosebaek
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 10-05-17 10:55

Bærbar pc. Win 10. Skærm 17.3

Kan man på nogen måde, ændre skærm format på Youtube film ??

Det er mest når jeg ser ældre film (Vestern) at problemet er der. F.eks. en lille lavstammet mand, der er 3 meter høj, og vel måler 30 cm over skuldrene.

Det har jo nok noget at gøre med biograf format. (4:3 og 16:9).

Jeg har været i skærm indstillinger. Men der kan kun ændres på opløsning, og det løser ikke problemet.

På Youtube er der meget få indstillinger.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-05-17 10:58

så vidt jeg husker er der nede i højre hjørne et ikon hvor man kan få hele skærmen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-05-17 11:09

Hvis filmen er uploaded til YouTube i gal ratio, kan det blive svært at rette
Jeg plejer at hente filmen hjem med et youtubedoader og bagefter rette ratio.
Jeg bruger Replay Media Catcher (ikke gratis) til at hente filmen med og smider den ind i MKVToolNix (gratis) hvor jeg retter ratio.
Der findes vist gratis youtubedownloadere, men nu har jeg det andet, så...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-17 12:26

Jeg bruger dette til umulig film, fordi man kan se hvad man laver:
http://www.xmedia-recode.de/
Her er en vejledning:
https://www.dropbox.com/home/Hj%C3%A6lp?preview=Xmedia+Recode+-+Besk%C3%A6r+en+film.mp4

Citat
Jeg har været i skærm indstillinger.

Hvis du har ekstra grafikkort kan du rette det i programmets software i indstillinger og sikkert gemme det, så du hurtigt kan skifte mellem det du vælger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-17 16:55

Øhh!! skal lige samle lidt mod, før jeg går igang med jeres tips.
Synes de virker lidt langhåret, efter min kunnen.

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-17 17:05

Jeg bruger denne til at hente fra tuben:
https://www.ytddownloader.com/
Citat
Øhh!! skal lige samle lidt mod

Har du først prøvet et par gange, så kører det bare på skinner.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-05-17 11:22

Tak for svaret mig-selv. Jeg skal lige koncentrere mig lidt mere, med dine forslag.
Men nu vil jeg afslutte dette spørgsmål, da en ny, presser sig på.

M.