/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det er ganske vist.
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 29-04-17 10:22

Goooooooooooooodaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwww alle zuzammen, jeg ligger inde med fortrolige oplysninger om den aldrende Knudsen.
Kan i gætte hvad nyheden går ud på.?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-04-17 11:05

Jeg har så lige tre ekstra spørgsmål.
1. Hvem kunne tænke at kysse BBK.
2. Hvem kunne tænke at blive gift med BBK.
3. Hvem kunne tænke sig at ville BBK til livs.
Kun ærlige svar bliver honoreret.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-04-17 13:44

- er han blevet fastansat som kuglefang?

God søndag

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-04-17 19:34

Citat
1. Hvem kunne tænke at kysse BBK.
Et hurtig gæt; En skruptudse

Citat
2. Hvem kunne tænke at blive gift med BBK.
Det er kun importerede filipenser der ryger på den - og kun indtil den kvindelige filipens har fundet ud ad, at fjamsen også kan bruges i forretningsøjemed.

Citat
3. Hvem kunne tænke sig at ville BBK til livs.
Huuh, det er edderhugme et svært spørgsmål. Det korte svar svar må være: Stort set alle.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-04-17 07:40

Ballen skulle have fået konstateret diabetes II og har været indlagt på Vejle Sygehus for behandling af øjenproblemer - han ønskes god bedring !!
Til de tre spørgsmål fra Sandhedsvidnet, er den korte version: INGEN - gælder alle tre !!!!

Men gå ind på Ballefranz' Facebook-profil - men gør det en dag hvor I har god tid !!! Her er virkelig guf for pengene, så god fornøjelse !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-04-17 07:40

Halløjsa Tommy-Gun

Du har desværre ikke ret, der er faktisk, ifølge en facebook test som Knudsen har deltaget i.

1. 534 der vil kysse Knudsen

2. 123 der vil giftes med Knudsen

3. og 0 der vil dræbe ham, som der står på hans facebook profil
Og så er der en hav af andre test oraklet har deltaget i, meget morsom læsning

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-04-17 20:05

Rart for ham, at han har fjæsbåk til at bekræfte hans drømmeverden. I den virkelige verden er det noget anderledes.

Hvordan mon det går hans ven "Canon knipseren"

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-05-17 10:12

Knudsen har dand - problemer - koster måske kr. 30.000 at få lavet !!!????
Kunne han mon få lov at låne det rømmede værksted til selv at reparere den ødelagte bro ??
Man fristes til at kalde det broen over River KVAJ !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-17 11:01

Citat
Knudsen har dand - problemer - koster måske kr. 30.000 at få lavet !!!????
Han roste ellers den filippinske dandfæge i høje toner Men selvfølgelig, det behøver jo ikke at være tandlægens skyld. Hunden har måske snuppet dænderne fra natbordet og bidt godt og grundigt i dem

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-17 18:00

Omkring de nye oplysninger om Ballehyleren:
Jeg tror han er kommet på plejehjem, hvor han nu bimler op til personalet om hans indsats for udbredelse af hvidørede Kleiner Münsterländere.
I hvert fald bor han ikke længere på den gamle adresse, hvor hans filipensiske hustru stadig opholder sig. Har han måske fået sparket??? Mystikken breder sig.

Mvh.

Tonganseren ( pt. arbejdsskadet )

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-17 22:58

Citat
Tonganseren ( pt. arbejdsskadet )
Forhåbentlig noget der fortager sig selv..?

Jeg vil lige fortælle dig om en oplevelse.....

Forrige weekend (lørdag) spurgte konen, om vi ikke skulle køre en tur. Hun havde hørt så meget om Dodekalitten i Kragenæs på Lolland og kunne godt tænke sig at tage det lidt i øjesyn.

Vel ankommet til Kragenæs, hvor vi fik kigget på disse "statuer" . Bagefter kørte vi helt nede til havnen og minsandten om ikke der gik en færge til Fejø.
Fanden tog ved os - vi tog færgen til Fejø. Vi kørte lidt rund på øen. Dejlig ø, og jeg kan godt forstå, I har sommerhus på øen.
Men nu til det sjove. På vej tilbage mod færgen stoppede vi ved en gård med navnet "Vesterled" Vi købte lidt æbler, samt 6 flasker af den skønneste æblemost. Jeg har aldrig smagt bedre most.
Snakken gik lystigt med ejeren af "Vesteled" Da konen fortæller ham, at hun kunne godt finde på at investere i et sommerhus her på øen, viser han os et sommerhus ikke langt fra "Vesterled"

Sommerhuset lå på en grund på flere HA (4 mener jeg han sagde...??) som havde tilhørt en pensioneret Skorstensfejermester. Sommerhuset var egentligt ikke ret stort, men med grunden som gik lige ned til havet in mente, var det egentligt ret billigt. 1,2 million skulle det koste.

Her, godt 14 dage efter besøget, taler vi stadig om vores måske kommende sommerresidens.

Mvh. Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-17 22:59

OK, ok og 10 x oooooookay.
Har lige besøgt Knudsens fjæsbog. Edermageme en noget selvcentreret personage. Men noget helt andet er, at han nu nærmest ligner noget, der er løgn. Derfor vil jeg fremover undlade at skyde til kræet. Den slags svarer til at forsøge sig på en gammel trebenet ged et sted i en dyrhave. Knudsen er ikke et reelt bytte mere. Han er færdig, men jeg håber da, at han får råd til at få lavet nye tænder, så han igen kan smile, uden at ligne noget fra Alians.
Vi gamle venner fra KANDU kunne måske endda starte en indsamling til den nødlidende Knudsen.

Det er selvfølgelig med en vis vedmod, at jeg "siger" farvel til KnaldBalle, som i tidens løb har opført sig så gement som kun yderst få.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-17 00:20

Hej Kpt. Tommy

Hvis huset ligger vest for Vesterled, får I en glimrende udsigt med masser af charmerende natur. 1,2 millioner er nok lige i overkanten for et sommerhus på Fejø, men hvis der er tale om det hus, jeg formoder, så er prisen sgu i orden. I særdeleshed vejen mod Skalø, hvor min kones fætter bor ( han er bl.a. havnefoged, chauffør for ejeren af Vesterled, containerpladsbestyrer og meget andet.
Som ekstra facilitet får I mulighed for at følge et havørnepar, som yngler i nærheden.
Vores sommerhus ligger omkring 300 meter fra Vesterled, cirka 90 meter fra stranden, hvor vi har adgang til badebro.
Nu stammer jeg jo fra Midtjylland og har tidligere været vant til store vidder, men kan man klare at blive isoleret på en ø, så er Fejø såmænd et dejligt sted. Nuvel, færgen afgør fra Fejø med højst halvanden times interval.
Vi slås lidt med dådyr i det daglige. De vader hen over vores grund og æder løs af hortensiaer og andet godt.
Glæder mig til at hilse på, når du og hustruen bliver halvFejøboere. Skal nok være diskret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-17 00:21

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-17 12:14

Tak for det.
Jo sommerhuset er sku dejligt nok. Vores "beslutning" bølger lidt frem og tilbage. Har vi tiden lige pt til at passe og benytte huset i den grad, som det fortjener ?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-17 12:57

Hej igen Kpt. Tommy

Der findes en del villige sortarbejdere på øen, som mere end gerne ordner vedligeholdelse af de udvendige faciliteter - og til den rigtige pris. En af dem er min kones fætter, som pt. fører tilsyn med huset, I har set på. Han besidder et imponerende netværk af forbindelser.

Det hus du omtaler, er en perle med udsigt til Askø og Femø. Der har aldrig nogen sinde været konstateret oversvømmelser, selv om der kun er få meter til vandkanten.

Hvis vi ikke allerede havde købt huset ved Vesterby Havn, ville vi gå direkte efter det hus, du har set. For Pokker da, så kunne jeg have min jolle liggende lige uden for døren.
Som en bonus, vil I blive vækket hver søndag ved lyden af kirkeklokker, noget du givetvis vil synes om.
Dertil kommer, at I kan frasælge den ene matrikel.
Endelig må der ikke bygges mere i området, fordi det er fredet; og så kan du drive havjagt.

Omkring min arbejdsskade:
Konen ville sidde ovenpå - pjat med mig - - - - jeg blev sat til at køre 56 trillebørlæs flis 125 meter hen over en ujævn mark og derpå læsse det på traileren - egenhændig. Ved sidste aflæsning tabte jeg børen ned over højre knæ, og det gjorde sgu ondt. Flisen blev kørt ned til svigerinden, som bygger nyt hus på Herredsvejen på Fejø - der hvor man kan se en pumpestation og langstrakt kær til venstre, når man fra havnen kører til købmanden.

Jeg kan kun anbefale Jer at købe huset. Som tidligere nævnt er det en perle. Fejø har tidligere været en lovløs ø, men i tidens løb er der flyttet mange kloge hoveder til øen, hvor de iværksætter mange spændende aktiviteter.

Laust, ejeren af Vesterled og som du talte med, er formand for jagtforeningen - blot til orientering.

Afsluttende kan det meddeles, at vejret er forrygende fint på Fejø.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-17 14:25

Tak for info.
Jo såmænd da, Fejø er nok som det indtrykt vi fik. En Ø, hvor alle bekymrer sig om hinanden.......På den gode måde forstås. Ikke det, som kaldes "En B. Ballegårds-nyfigenhed"

Citat
Endelig må der ikke bygges mere i området, fordi det er fredet; og så kan du drive havjagt.
Det er et stort plus, som er guld værd!

Citat
Der findes en del villige sortarbejdere på øen, som mere end gerne ordner vedligeholdelse af de udvendige faciliteter - og til den rigtige pris.
Det er heller ikke at foragte. Disse "sortarbejdere gør et samfundsnyttig arbejde, og samtidigt skaber de flow i byggemarkeder og i andre butikker..... Hvis vi tænker os rigtigt om, kan den "lille mand" slet ikke undvære dem. Sålænge det kun er småbeløb (10 - 15.000 kr) er der ingen der bliver snydt - slet ikke staten.

Citat
Som en bonus, vil I blive vækket hver søndag ved lyden af kirkeklokker, noget du givetvis vil synes om.
Det har jeg intet imod. Det bekræfter min kristne kulturarv. Ikke at jeg kommer i kirken søndag efter søndag, men bimlen af kirkeklokker bekræfter som sagt.........."

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-17 16:43

Jeg tror sgu ikke, at Tommy Letmatros kan gøre sig forståelig mellem alle de polske frugtplukkere Og tænk, hvis der skulle dukke en "fejlfarve" op, så skal han straks på kommunen og tjekke alle Fejøs indvånere og deres etniske herkomst Hvorefter han hopper i Smålandsfarvandet (som letmatrosen kalder "havet") og lider skibbrud på Lindholm.
PS: Der er dejligt på Lindholm

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-17 19:27

På Fejø har man aldrig set skyggen af en tyrk, somalier, palæstinensere, pakistanere eller andre andre med svær eller lettere afvigende hudfarver. I øvrigt ser man dem heller ikke i de store skove, idet de ganske enkelt er bange for at færdes i skove, hvor der kunne leve farlige dyr - som i deres hjemlande.
Derimod kommer der en del portugisiske og franske unge, som hjælper til med frugtdyrkningen. Flinke unge mennesker, som efter min mening beriger lokalsamfundet.

Mvh.

Tonganeseren ( ved at blive mørkebrun i fjæset )

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-17 20:18

Jeg tror sgu ikke, at Tommy Letmatros kan gøre sig forståelig mellem alle de polske frugtplukkere Og tænk, hvis der skulle dukke en "fejlfarve" op, så skal han straks på kommunen og tjekke alle Fejøs indvånere og deres etniske herkomst Hvorefter han hopper i Smålandsfarvandet (som letmatrosen kalder "havet") og lider skibbrud på Lindholm.
PS: Der er dejligt på Lindholm

Bravo Stouenberg - helt i Alfred E's ånd !!!

Hvis jeg kan bestemme, bør de mange POINGS tildeles Stouenberg -

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-05-17 20:57

Vi husker nok Knudsens farvel til Kandu, fordi han var blevet valgt ind i kreds 3 bestyrelsen men det er han ikke mere, han blev gået med fuld musik nu er der kun facebook tilbage

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-17 21:08

Citat
eg tror sgu ikke, at Tommy Letmatros kan gøre sig forståelig mellem alle de polske frugtplukkere [Hahahahaha] Og tænk, hvis der skulle dukke en "fejlfarve" op, så skal han straks på kommunen og tjekke alle Fejøs indvånere og deres etniske herkomst [Rasende] Hvorefter han hopper i Smålandsfarvandet (som letmatrosen kalder "havet") og lider skibbrud på Lindholm.
PS: Der er dejligt på Lindholm [Blink]
Slauenberg, har du ikke et andet sted at fremføre dine dumheder..?

Citat
Hvorefter han hopper i Smålandsfarvandet (som letmatrosen kalder "havet")
Det er der andre end mig der gør, bla. Wikipedia.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-05-17 21:19

Balledrønet har set en bækørred føde 4 unger i søndags

Balledrønet er blevet æresmedlem af DLS

Balledrønet er udnævnt til flaskedreng af 1. grad på Skanderborg Festival 2017

Balledrønet har skudt inu en tamged under hegn ved en børnehave

Balledrønet er " sprunget" ud af våbenskabet og flyttet sammen med Canon Hæén.

Balledrønet har oprettet en ny profIl her på Kandu for at "sønderskrive " hylerne

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-05-17 22:50

Tonga kan vi aftale, hvis jeg ønsker yderligere information vedr. sommerhuset på Fejø, så kontakter jeg dig via PB ?

Der sidder et par småborgerlige jantelovs dyrkere og flapper med. Jeg orker dem næsten ikke.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-17 22:57

OK, Kpt. Tommy.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-05-17 08:11

Hej Tommy.

Har du helt mistet din humoristiske sans eller er det tanken om de mange penge der skal erlægges ved et evt. køb af sommerhus ?? Fat mod !!

ØV4

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 200 point
Dato : 03-05-17 12:58

Citat
Vi husker nok Knudsens farvel til Kandu, fordi han var blevet valgt ind i kreds 3 bestyrelsen [No way] men det er han ikke mere, han blev gået med fuld musik
Blev han smidt ud..? De har nok længe været røvtræt af ham

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-05-17 20:12

Hvad laver godsejeren m/m så i dag....?
Har han stadig jagten på Løvenholt ?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-05-17 22:23

I hvert fald ved jeg nada omkring KnaldBalles gøren og laden; men da han brokker sig over udgifterne til en ny tandbro til mellem 25.000 og 30.000 kroner, så tror jeg ikke, at han har mulighed for at opretholde jagten på Løvenholt. Faktisk tror jeg ikke, at han nogensinde har betalt for den slags. Men hvordan en aftale med godsejeren er kommet i stand - vides ikke.
Jeg tror derfor, at KnaldBalle lige så stille glider ud i glemslen. Tilbage er dog en lind strøm at mærkelige oplysninger på han fjæsbog.
Der er ellers gang i kronvildtet på det revir, jeg har adgang til. Forleden talte jeg 75 af slagsen.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-05-17 17:03

Citat
Der er ellers gang i kronvildtet på det revir, jeg har adgang til. Forleden talte jeg 75 af slagsen.
Knæk og bræk. Spændende om sønnen får heldet med sig i år.

Mvh.
Tommy.
Dæksdreng

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-05-17 21:46

Hej Kpt. Tommy.

Jeg håber ikke, at han igen får nedlagt en større hjort. Sidste gang måtte jeg brække 16-enderen, fordi sønniken ikke kunne overskue det. Jeg har meddelt ham, at næste store hjort bliver hans arbejde - og jeg giver mig ikke mere.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-17 05:47

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. vi kalder det ikke smidt ud, men stemt ud

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-05-17 17:03

Mange tak for påinger.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-17 13:03

Altså!! Når talen falder på KnaldBalle, så hedder det altså "smit" ud. Da han blev smit ud af DLS, klappede samtlige fremmødte. Jeg har hørt, at KnaldBalle dengang opfattede det som en sympatitilkendegivelse fra medlemmernes side.
Alle medlemmerne sad i øvrigt på klapstole.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-05-17 20:35

Citat
Alle medlemmerne sad i øvrigt på klapstole.
...........Iført klaphatte. Idet klaphingsten gik ud ad døren råbte han ; "Klaptorske og hylere."