/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er søgning af parkeringsplads et ærinde?
Fra : boyelauritzen
Vist : 270 gange
100 point
Dato : 17-04-17 10:22

Er ønske om en parkeringsplads på Gåsetorvet i Svendborg et ærinde?

NB: Eller er det blot endnu et forsøg på at inddrage skattepenge fra tilfældige bilister.
Og undergrave bilisters tillid til politiet.

http://peecee.dk/upload/view/466322

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-17 10:44

Nej, og slet ikke i Svendborg.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-04-17 11:17

Ærindekørsel tilladt«. Ved ærindekørsel forstås kørsel på egne eller andres vegne i forbindelse med aflevering, afhentning, arbejde, indkøb, gæstebud og lignende samt parkering i denne forbindelse. Kørsel til og fra egen bolig og egen erhvervsvirksomhed anses også for ærindekørsel.
http://www.kørekortonline.dk/450/forbudstavler-faerdselstavler-oversigt-betydning

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 17-04-17 11:53

Tak for svaret katekismus.

Men uklarhed når jeg læser 2.:

»Ærindekørsel tilladt«. Ved ærindekørsel forstås kørsel på egne eller andres vegne i forbindelse med aflevering, afhentning, arbejde, indkøb, gæstebud og lignende samt parkering i denne forbindelse. Kørsel til og fra egen bolig og egen erhvervsvirksomhed anses også for ærindekørsel.»

Så P på Gåsetorvet for at spise Burger på Jettes Diner - på den anden side af gaden - er ikke indbefattet af ærindekørsel, som jeg læser det?

Gad vide om Politiet også bliver pålagt at betale P-afgift, når de holder på Gåsetorvet, og ikke har ærinde i Zonen.

De forlader zonen for at købe mad på Jette Diner

NB: Og dette for at gøre opmærksom på, at afgifterne bliver brugt som en skjult skat, og som undergraver tilliden til vores institutionerne.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-04-17 11:57

Eftersom det er en gågade, mon der så ikke står noget mere på skiltene.
Kørsel i gågader
Er du butiksejer eller har du folkeregisteradresse i gågaden har du mulighed for at søge om tilladelse til kørsel i gågaden for et år ad gangen. Kommunen forbeholder sig ret til at fastsætte krav i forhold til tilladelsen. Har du lejlighedsvis behov for at færdes i gågaden med et køretøj kan der søges om tilladelse.

https://www.svendborg.dk/nyheder/erhverv/moellergade-dobbeltrettes-koersel-i-den-nordlige-ende-af-gaagaden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-04-17 18:25
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 19-04-17 21:11

Min mission er at vi borgere sige "Stop" for et "embedsmand vælde" - hvor den væsentlige begrundelse er at sikre embedsmandens eget job - jobs der tyrannisere borgerne, med afgifter for ikke at overholde alle mulige og umulige regler - upåagtet at reglerne skifter som vinden blæser...

Jeg spørger ikke om noget som helst, da svar blot giver behov for flere "embedsmænd".

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-17 12:03

Men, ja til den med skattepenge her og derog alle vegne. Det er fuldstændig sygt!

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 24-06-17 07:29

Tak for svaret katekismus.
Kun ved at vi står sammen, og siger STOP / er Civil Ulydige (læs vedhæftede artikel) over for skuespillernes / politikernes mediestunt - kan vi måske ændre et og andet.

http://peecee.dk/upload/view/467263
http://peecee.dk/upload/view/467264