/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kontrastfarver.
Fra : Mosebaek
Vist : 252 gange
200 point
Dato : 17-04-17 10:00

HP Notebook 17.3. Windows 10 ver. 1607.

Mine farver virker lidt blodfattige. Altså farver på links m.m. og når jeg bevæger mig i Stifinder. Kan næsten ikke se, hvad der er markeret. Og hvad der ikke er. Det er meget nemmere, i min gamle XP, at give farverne mere kontrast / nemmere at skelne mellem dem.

Jeg har været i "Kalibrer skærmfarver" > "øget tilgængelighed" > "Gør det nemmere at se windows" og "Stor kontrast". Men synes ikke det har hjulpet nævneværdigt.

Det er jo lidt af en univers, at bevæge sig i. Findes der mon en "genvej", til lettere justering af farverne.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-04-17 10:03

Er det en bærbar eller stationær pc, du har.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-04-17 10:19

Bærbar.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-04-17 10:36

Du skriver, at du har kalibreret skærm.
Har du så højreklikket på skærmen, valgt "avancerede skærmindstillinger", "Farvestyring" og derefter fanebladet "avanceret"?
Her ligger i hvert fald en masse gode ting, som jeg ikke har prøvet, men det er da et sted at prøve.
(Det er i hvert fald sådan på Windows 10)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 17-04-17 11:56

Hvis du gerne vil "skrue" lidt på windows 7 - 8 - 10 så kan du lave en genvej til en god oversigt.

GodMode laves sådan:
Du du skal lave en ny mappe og døbe/omdøbe den til:
-------------------------------------------------
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
-------------------------------------------------
Marker ovenstående og kopier ctrl+c
Og så sætte ind ctrl+v

Så skulle den være klaret,
når du dobbeltklikker på det nye flotte ikon
Har du en masse genveje til justering af din windows

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-04-17 14:15

Batteri styring? driver? en tast der har låst sig, eller bare en dårlig skærm - har du mulighed for at sætte en anden skærm til (TV)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-04-17 18:21

Citat
Batteri styring? driver? en tast der har låst sig, eller bare en dårlig skærm - har du mulighed for at sætte en anden skærm til (TV)

Skærmen fejler ingen ting. Det er jeg sikker på. Det er bare et spørgsmål om justering / tilpasning.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-04-17 20:26

Tak for svaret Eyvind. Det ser meget interessant ud. Faktisk alt samlet på et sted. Funktioner & indstillinger. Dejligt overskueligt.

Vi fik et par gæster, så jeg har ikke gået i dybden med det endnu. Men det kommer.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-04-17 20:43

=> Eyvind: det var sgu genialt, hvor har du lært det henne?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-17 14:12

Læg mærke til hvad genvejen hedder....................og er det ikke lige påske nu.

Jeg tror faktisk jeg fik det fortalt her på Kandu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-17 14:17

Det er faktisk et Kandu tip fra 2010
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=20612